اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

پناهیان: برای بسترسازی ظهور، باید به یاری مظلومان جهان بشتابیم

استاد حوزه علمیه گفت: اگر می‌خواهیم برای ظهور بستری فراهم کنیم، باید نسبت به یاری مظلومان جهان بشتابیم وگرنه ماهم در ظلم ظالمان شریک خواهیم بود.

پناهیان: برای بسترسازی ظهور، باید به یاری مظلومان جهان بشتابیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا پناهیان در مراسم گرامی داشت یاد خاطره سردار شهید حاج احمد کریمی و شهدای عملیات کربلای ۴و ۵ دفاع مقدس در مسجد محمد رسول‌الله(ص) منطقه بنیاد قم اظهار کرد: امام هادی(ع) برای هر منطقه یک نایب انتخاب می‌کردند و او را به مردم آن منطقه معرفی می‌کرده و می‌فرمودند این شخص بدون نظر من کارهای شما را اداره خواهد کرد.

وی با بیان این‌که امام هادی(ع) بیشترین تلاش را برای گسترش تشیع انجام دادند و تثبیت‌کننده تلاش امام‌های پیشین شدند، گفت: این اقدام امام هادی(ع) در معرفی نایبانش عامل بازدارندگی مردم از ایراد گرفتن به نایب امام(ع) بود، مسأله‌ای که امروز آن را ولایت مطلقه فقیه می‌نامیم.

استاد حوزه علمیه با مطرح کردن این پرسش که چرا امام هادی با شیعیان و محبانی که داشتند در منطقه‌ای تشکیل حکومت ندادند؟ گفت: پاسخ این سؤال در آیه «هُوَ الَّذی أَرسَلَ رَسولَهُ بِالهُدىٰ وَدینِ الحَقِّ لِیُظهِرَهُ عَلَى الدّینِ کُلِّهِ وَلَو کَرِهَ المُشرِکونَ» (سوره توبه آیه ۳۳) داده شده است که خداوند دنبال برتری این دین بر کل ادیان دیگر است و با تشکیل دادن حکومت منطقه‌ای نمی‌توان هدف خداوند را محقق کرد، به همین دلیل است که ظهور، حکومت جهانی به دنبال دارد.

پناهیان در ادامه افزود: اگر می‌خواهیم برای ظهور بستری فراهم کنیم، باید نسبت به یاری مظلومان جهان بشتابیم وگرنه ماهم در ظلم ظالمان شریک خواهیم بود.

وی با گرامیداشت مقام شهدای دفاع مقدس گفت: بعد از دفاع مقدس برخی می‌گفتند که به دشمنان کاری نداشته باشیم تا با ما همکاری کنند، اما دیدیم که دشمنان با حیله‌های گوناگون جریان‌های داعشی ها و تکفیری درست کردند، این به ما ثابت کرد اگر دشمنان را نابود نکنیم آنان ما را نابود خواهند کرد، پس هم‌اکنون هم ما در جنگ تحمیلی هستیم، تنها مدل جنگ ما فرق کرده است.

پایان پیام/ 78041/ض

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول