اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

هجدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر در گیلان افتتاح شد

آئین افتتاحیه هجدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر با حضور برخی از شاعران برجسته کشوری و استانی در گیلان برگزار شد.

هجدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر در گیلان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد جلایی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان امشب در افتتاحیه هجدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر با اشاره بر اینکه گیلان دارای ظرفیت‌های شعر ملی، آئینی و دینی است، اظهار کرد: رونق بخشی شعر و ادبیات در گیلان و کشور در اولویت قرار گیرد. 

وی با بیان اینکه شعر، منجر به شکوفایی استعدادهای نوظهور می‌شود و باید به طور ویژه و تخصصی به این حوزه پرداخت، گفت: اگر به شعر‌های فاخر از گذشته تا کنون بنگریم، بسیاری از ابیات ایرانی از قرآن و آموزه‌های دینی برگرفته شده است. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با تاکید بر، برپایی محافل شعر بیان کرد: برای آرامش روانی جامعه و ترویج و تشویق شاعران و ادب دوستان، برگزاری چنین برنامه‌هایی ضرورت دارد. 

قاسم مصفا سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای ارشاد گیلان نیز در در آئین افتتاحیه هجدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر در گیلان اظهار کرد: گیلان توانمندی‌های ارزشمندی در حوزه شعر و ادبیات دارد که با فراهم‌سازی برای برپایی محافل شعر و ادبیات بسترهای انتشار و دیده شدن آثار ادبی و شعر و ادبیات در گیلان فراهم می‌شود. 

وی با اشاره به برگزاری همایش بین المللی شعر فجر گفت: میزبانی گیلان در برپایی جشنواره شعر فجر فرصت مناسبی برای تبلور ادبیات این استان است. 

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای ارشاد گیلان بابیان اینکه توجه و بها دادن به جامعه شعر و ادب گیلان مطالبه جدی این قشر است، افزود: نقش جشنواره‌ها در پیدا کردن مخاطب بسیار تأثیرگذار است و میزبانی جشنواره شعر منجر به شکوفایی استعدادهای نوظهور می‌شود. 

به گزارش فارس، در آئین افتتاحیه هجدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر در گیلان علیرضا قزوه، علی محمد مؤدب، رضا اسماعیلی، علی داوودی، احمد خدادوست، جلیل واقع طلب، مرتضی عابدپور، رضا نیکوکار و رقیه آزادنیا شعرخوانی کردند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول