اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

یدیعوت آحارونوت: ارتش اسرائیل جنگ غزه را بدون برنامه ادامه می‌دهد

یک روزنامه صهیونیستی در گزارشی با اشاره به جنگ غزه نوشت که ارتش این رژیم، جنگ در غزه را بدون هیچگونه برنامه‌ای برای پایان دادن به آن،‌ ادامه می‌دهد.

یدیعوت آحارونوت: ارتش اسرائیل جنگ غزه را بدون برنامه ادامه می‌دهد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ناحوم برنیاع» از کارشناسان سیاسی صهیونیست طی مقاله‌ای در روزنامه «یدیعوت آحارونوت» نوشت که ارتش اسرائیل در حال پیشبرد جنگ در غزه بدون هیچگونه برنامه‌ای برای پایان دادن به آن بوده و به نظر می‌رسد که جنگ در غزه با هدف مجازات فلسطینیان به دلیل حمله 7 اکتبر است.

برنیاع در این مقاله، علت عدم وجود طرحی برای پایان جنگ غزه  را به دلیل دشمنی‌ها میان «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «یوآو گالانت» وزیر جنگ دانست که هر دو از مقام‌های ارشد کابینه جنگ به شمار می‌آیند.

این کارشناس اسرائیلی اضافه کرد: «صد روزی که از جنگ گذشته، نشان دهنده سختی‌های جنگ است. اهداف محقق نشده و اکثر ربوده شدگان نیز به خانه‌هایشان باز نگشتند».

برنیاع در این مقاله نوشت: «اگر این نکته را در نظر بگیریم که ما نمی‌خواهیم یا نمی‌توانیم بیش از دو میلیون ساکن غزه را به دریا بریزیم، پس این حمله مشکلی را که غزه برای ما بوجود آورده، حل نخواهد کرد. بدون جایگزین سیاسی، یا حماس بار دیگر کنترل غزه را در اختیار خواهد گرفت یا آنکه نظامیان ارتش اسرائیل باید تا ابد در غزه باقی بمانند».

جنگ در غزه در حالی ادامه دارد که «یائیر لاپید» رهبر احزاب مخالف کابینه رژیم صهیونیستی بار دیگر از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به شدت انتقاد کرد.

وی طی سخنانی گفت: «نتانیاهو صلاحیت اداره اسرائیل را ندارد و کابینه وی صلاحیت مدیریت جنگ را ندارد».

لاپید در ادامه سخنانش گفت: «نتانیاهو ما را درگیر دادگاه لاهه کرده و ما را به سوی فروپاشی اقتصادی سوق می‌دهد».

با تعمیق اختلافات در هسته مرکزی سیاسی و نظامی رژیم اسرائیل به دلیل ناکارآمدی کابینه ائتلافی آن در اداره جنگ غزه، بسیاری از چهره‌های سیاسی و نظامی این رژیم می‌گویند نتانیاهو به‌زودی سقوط می‌کند.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول