اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تشدید مواضع نژادپرستانه از سوی رای دهندگان آمریکایی

نیمی از رای‌دهندگان آمریکا با دیدگاه ترامپ مبنی بر اینکه مهاجران خون مردم این کشور را مسموم می‌کنند، موافق بوده و از این مواضع نژادپرستانه حمایت کرده‌اند.

تشدید مواضع نژادپرستانه از سوی رای دهندگان آمریکایی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اظهارات نژادپرستانه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در باب این موضوع که مهاجران خون مردم این کشور را مسموم می‌کنند، مورد حمایت و تایید نیمی از رای‌دهندگان آمریکایی قرار گرفته است.

به گزارش «نیوزویک»نتایج یک نظرسنجی انجام گرفته شده از سوی سی‌بی‌اس نیوز نشان می‌دهد که تقریبا نیمی از رای‌دهندگان آمریکایی که در این نظرسنجی شرکت‌کرده‌اند با اظهارات جنجالی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا موافق هستند که مهاجران غیرقانونی در حال «مسموم کردن» خون این کشور هستند و باید از ورود آنها به کشور جلوگیری شود.

ترامپ که طبق نتایج نظرسنجی‌های مختلف، پیشتاز نامزدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکاست، ماه گذشته انتقادات گسترده‌ای را به دلیل این اظهارات نژادپرستانه‌اش علیه خود برانگیخت و به این موضوع متهم شد که دیدگاه «آدولف هیتلر»رهبر نژادپرست سابق آلمان نازی را در مورد مهاجران غیرقانونی تکرار کرده است.

با این همه، اکنون نتایج یک نظرسنجی انجام گرفته شده در این کشور نشان می‌دهد که از مجموع شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، نه فقط رای‌دهندگان جمهوری‌خواه، بلکه رای‌دهندگان دیگر هم دیدگاه ترامپ را تایید کردند. بر این اساس ۴۷ درصد از این افراد با نظر ترامپ درباره مهاجران غیرقانونی موافقت کرده و ۵۳ درصد دیگر عنوان کردند که با اظهارات وی مخالف هستند.

با این حال از مجموع ۷۸۶ رای‌دهنده جمهوری‌خواهی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، ۸۱ درصدشان گفته‌اند با دیدگاه ترامپ موافق هستند و تنها ۱۹ نفر آنها با این اظهارات مخالفت کرده‌اند.

گفته شده از مجموع ۲ هزار و ۸۷۰ رای‌دهنده‌ای که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، از هر ده نفرشان، هشت نفر دیدگاه ترامپ را در مورد مهاجران غیرقانونی رد کرده و با آن مخالفت کرده‌اند.

اظهارات ترامپ زمانی که مطرح شد، موجی از خشم را در بین مردم و مقامات آمریکایی به راه انداخت و مردم در شبکه‌های اجتماعی موضع نژادپرستانه وی را نقد کردند. ترامپ خطاب به مهاجران غیرقانونی گفته بود: آنها خون کشور ما را مسموم می‌کنند و شدیدا با ورودشان به کشور مخالفت کرده بود.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول