اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

تشریح جزئیات برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی در روزهای ۲۳ تا ۲۶ بهمن‌ماه خبر داد و جزئیات این جشنواره را تشریح کرد.

تشریح جزئیات برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مهدی بادپا مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در نشست خبری که صبح امروز در وزارت علوم برگزار شد، به برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: جشنواره تیتر دانشجویی در ۲۳ تا ۲۶ بهمن‌ماه در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود که برای اولین بار تمام شرکت‌کنندگان دانشگاهی می‌توانند غرفه مطبوعات داشته باشند.

وی به برنامه راهیان اردوهای راهیان نور و پیشرفت اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۸۶ هزار نفر از دانشجویان به اردوهای راهیان نور اعزام شدند و امسال هم از ابتدای بهمن‌ماه اعزام این کاروان‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خواهیم داشت.

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اظهار داشت: در راستای گفتمان‌سازی و گسترش اردوهای راهیان پیشرفت اقداماتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شاهد بودیم، طبق آماری که از سامانه فرنما به دست آمده، سال گذشته ۹۳۵۸ نفر اردوی راهیان پیشرفت برگزار شده و البته این تعداد بیشتر نیز هست.

بادپا افزود: امسال هم ۱۸ هزار و ۳۸۵ نفر در این سامانه ثبت‌نام کردند که رشد دو برابری داشته است، همچنین مکاتبه‌ای با وزارت کشور داشته‌ایم تا مقاصد هدف راهیان پیشرفت به صورت استانی انجام شود.

وی به مشکلات اساسی که در این زمینه وجود دارد اشاره کرد و گفت: متأسفانه امکانات و تسهیلات لازم از جانب دستگاه‌های دیگر خصوصا ناوگان حمل و نقل ریلی به خوبی وجود ندارد. اگر این امکانات فراهم شود می‌توانیم پاسخگوی ظرفیت‌های قابل توجهی باشیم.

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اظهار داشت: در اردوهای راهیان نور و پیشرفت به صورت ریلی هم مشکلاتی داریم که متأسفانه راه‌آهن همکاری‌های خوبی در این زمینه انجام نداده است. طی نامه‌ای از وزیر کشور درخواست کردیم برای حمل و نقل اتوبوس هم تسهیلاتی در اختیار دانشجویان گذاشته شود.

بادپا افزود: طی پایشی که از ۴ آذر تا ۲۳ آذرماه ۱۴۰۲ داشته‌ایم، برنامه‌های شاخص دانشگاه‌ از جمله کرسی‌های آزاداندیشی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رصد کرده‌ایم که ۱۱۶ دانشگاه ثبت اطلاعات داشته‌اند و ۲۲۲ برنامه شاخص گزارش شده که ۷۹ درصد برنامه‌ها پرسش و پاسخ بوده، ۷ درصد مناظره، ۷ درصد بزرگداشت و مراسمات، ۳ درصد تریبون آزاد، ۳ درصد کرسی‌های آزاداندیشی بوده که این برنامه‌ها توسط تشکل‌های دانشجویی برگزار شده است. همچنین در برنامه‌های روز دانشجو ۲۳ نماینده مجلس، ۱۵ نفر اعضای هیات دولت، ۱۶۰ نفر فرماندار و معاونین و ولی‌فقیه استان‌ها و بعضی از وزراء حضور داشتند، به‌طوری‌که حدود ۶۰ درصد برنامه ها سیاسی، ۲۶ درصد فرهنگی اجتماعی و ۳۲ درصد سایر موضوعات بوده است.

بادپا در خصوص بخش دانشجویی در جشنواره تئأتر بین المللی فجر نیز اظهار کرد: تعداد ۳۰ دانشگاه سالن هایی برای تئأتر دارند که آثار تئأتر دانشجویی در این سالن ها اجرا می شود و هشت کانون برتر تئأتر دانشجویی نیز در این ایام معرفی می شوند. مدیر کل امور پشتیبانی وزارت علوم ادامه داد: جشنواره رویش نیز از ۳۰ بهمن تا ۳ اسفند در دانشگاه یزد با حضور وزیر علوم و نمایندگان کانون های فرهنگی دانشجویی با هدف هم افزایی این کانون ها برگزار خواهد شد.

به گفته وی، همچنین رویداد فرهنگی هنری عمود ۱۳ برای گرامیداشت یاد شهدای حادثه تروریستی واقعه ۱۳ دی کرمان با همکاری دانشگاه شهید باهنر کرمان از ۲۳ تا ۲۵ بهمن و کنگره ملی فلسطین در دانشگاه خرمشهر اواخر بهمن و سی و هشتمین جشنواره سراسری قران و عترت دانشجویان نیز اردیبهشت آینده برگزار می شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول