اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت صنایع‌دستی و سازمان زندان‌ها برای خوداشتغالی زندانیان

معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور با معاونت سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمین و تربیتی کشور در راستای توانمندسازی و افزایش سطح مهارت زندانیان و بهره‌مندی مستمر از ظرفیت‌های موجود تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت صنایع‌دستی و سازمان زندان‌ها برای خوداشتغالی زندانیان

به گزارش خبرنگار گردشگری خبرگزاری فارس، در راستای ارائه خدمات آموزشی و با هدف ایجاد زمینه اشتغال و افزایش سطح درآمد زندانیان در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، تفاهم‌نامه‌ای فی مابین معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و معاونت سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها و اقدامات تامین و تربیتی کشور منعقد شد. 

براساس این تفاهم‌نامه که به مدت سه سال اجرایی می‌شود، توسعه مهارت‌های حرفه‌ای مددجویان تحت پوشش زندان در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی برای رسیدن به خودباوری و خوداشتغالی و همچنین کمک به کاهش بزهکاری و جلوگیری از تکرار جرم و همچنین کشف استعدادهای حرفه‌ای زندانیان و ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت‌های آنان در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در دستور کار طرفین قرار گرفت. 

استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات آموزشی طرفین برای اجرای دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و همچنین برنامه‌ریزی و مشارکت در زمینه برگزاری نشست‌ها، گردهمایی‌ها، جشنواره‌ها، المپیادها و نمایشگاه‌ها، فروشگاه‌ها و کارگاه‌های آموزشی در زمینه صنایع‌دستی نیز جزو مفاد این تفاهم نامه است. 

همکاری در زمینه توسعه و ترویج صنایع‌دستی، همکاری در زمینه فعالیت‌های حمایتی مددجویان آموزش دیده در حوزه‌های پژوهشی، تولید و فروش، تشکیل کارگروه مشترک به منظور تهیه و تدوین فعالیت‌های تولیدی فرهنگی و هنری در زمینه صنایع دستی و هنرهای سنتی نیز از مفاد دیگر این تفاهم‌نامه است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول