اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

نماینده ولی فقیه در هرمزگان: فرهنگ و معیشت مردم جزیره هرمز در اولویت باشد

هفتاد و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس، استاندار هرمزگان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و دیگر اعضا در سالن دانشگاه آزاد جزیره هرمز برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان: فرهنگ و معیشت مردم جزیره هرمز در اولویت باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس،  حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان امروز  در  هفتاد و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان با حضور اعضای این شورای  در  سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی جزیره هرمز برگزار شد ضمن تبریک ماه رجب و ولادت امام باقر (ع) اظهار کرد:  اعضای این شورا باید در جلسات شورا حضور موثر داشته باشند و جلسه باید رسمیت پیدا کند تا مصوباتی داشته باشد. 

وی خواستار متناسب بودن جلسات با توجه به نیاز های فرهنگی و اجتماعی استان شد و بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی می تواند در همه حوزه ها اثر گذار باشد. 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان بیان کرد: اعضای این شورا باید مصوبات را جدی بگیرند و در بحث تولید محتوا همه اعضای این شورا مشارکت کرده و مصوبات آن اطلاع رسانی شود. 

عبادی زاده  عنوان کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص توجه به جزیره هرمز که به جزیره شهدا نامگذاری شده است، تلاش ما را مضاعف می کند که در زمینه فرهنگی و معیشت مردم را در اولویت قرار داده و نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام نماییم. 

استاندار هرمزگان: درخواست شهرستان برای جزیره هرمز به کشور ارسال شده است

 مهدی دوستی استاندار هرمزگان در ادامه این جلسه اظهار کرد:  از دلایل اهمیت هرمز حضور مسئولان کلان کشوری در این جزیره و دغدغه مندی آنها نسبت به آن است که  اهمیت موضوع برای مسئولان روشن  و حضور ما نیز برخواسته از این موضوع می باشد. 

وی ادامه داد: حضور مسئولان کلان کشوری در این جزیره نشان از دغدغه مسئولان برای رشد در همه زمینه ها در این جزیره می باشد و در عرصه تقسیمات کشوری ما درخواست شهرستان را برای جزیره هرمز داده ایم. 

 

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان بیان داشت: در بحث مسئولیت های اجتماعی هزینه های خوبی در این جزیره شده است و پایه های تمدنی ما می تواند نقش بسزایی در ارتقای شاخص های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ... داشته باشد. 

جزیره هرمز کارنامه استکبار ستیزی دارد

 اسمعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ضمن خیر مقدم به اعضای جلسه گفت: جزیره هرمز، هویت آن شهداست به ویژه ام الشهدا فاطمه نیک که خانواده اش در راه انقلاب جانفشانی کردند. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: جزیره هرمز سابقه استکبار ستیزی را در کارنامه خود دارد و نمونه آن رزمندگانی همچون موسی درویشی است که تمام قد از هویت انقلاب و نظام دفاع نمودند و در این راه جانفشانی کردند.  

 در پایان این جلسه مصوباتی از جمله   راه اندازی قرارگاه فرهنگی و اجتماعی زیر نظر امام جمعه جزیره هرمز و مدیران ارشد استانی، ارتقای زیرساخت های فرهنگی جزیره از جمله ساخت مجموعه چند منظوره، مشارکت دستگاه های اجرایی جهت ساخت و نصب نمادها و المان های جزیره هرمز، بررسی موضوع طرح جامع تحول جزیره هرمز با مشارکت دستگاهها در جلسه آتی شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان به تصویب اعضای شورا رسید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول