اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

صنایع بزرگ قزوین به اهمیت تقویت اقتصاد دانش بنیان توجه بیشتری داشته باشند

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین گفت: سهم اقتصاد دانش بنیان از کل اقتصاد ملی به تازگی از یک درصد عبور کرده است. باید به این نکته توجه کرد شرکت های کوچک در این عرصه نقش آفرین هستند و اگر شرکت های بزرگ به حوزه دانش بنیان نپیوندند، به تحول قابل توجهی در این بخش نخواهیم رسید.

صنایع بزرگ قزوین به اهمیت تقویت اقتصاد دانش بنیان توجه بیشتری داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، نشست صاحبان صنایع بزرگ استان قزوین عصر امروز با حضور محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین، مهدی کرامتی مدیر کل دبیرخانه شورای راهبردی فناوری و تولیدات دانش بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری، علی رحمانی معاون اقتصادی استانداری و جمعی از مدیران و صاحبان صنایع استان در سالن همایش پارک علم و فناوری برگزار شد.

جعفر احمدی رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین در این نشست اظهار کرد: نزدیک به ۵۲ هزار پایان نامه از سال ۱۴۰۰ به نگارش درآمده که فقط ۷۴۸ پایان نامه تقاضا محور بوده و عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه با وجود جهش قابل توجه علمی کشور، در بحث ارتباط با صنعت اتفاق های خوبی رقم نخورده است، افزود: ایران در سال ۲۰۲۰، در شاخص نوآوری به رتبه ۵۳ دنیا رسید اما در بین ۱۳۲ کشور از نظر زیر شاخص های ارتباط با صنعت، رتبه خوب ندارد.

این مسوول، پارک های علم و فناوری را حلقه واسط بین دانشگاه و صنعت برشمرد و تصریح کرد: سهم اقتصاد دانش بنیان از کل اقتصاد ملی به تازگی از یک درصد عبور کرده است. باید به این نکته توجه کرد شرکت های کوچک در این عرصه نقش آفرین هستند و اگر شرکت های بزرگ به حوزه دانش بنیان نپیوندند، به تحول قابل توجهی در این بخش نخواهیم رسید.

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین اذعان کرد: در استان بیش از ۳ هزار واحد صنعتی داریم و معتقدیم ایجاد مجموعه برج های فناوری به برقراری ارتباط صنایع با شرکت های دانش بنیان کمک شایانی خواهد کرد.

احمدی اضافه کرد: در این راستا مرکز نمونه سازی را در استان راه اندازی کردیم و برج نوآوری با مدل های مختلف می‌تواند ایجاد شود که با حمایت مجموعه مدیریتی استان امیدواریم بتوانیم یک برج نوآوری در شان استان داشته باشیم تا بستر مناسب برای ایجاد زیرساخت ها فراهم شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول