اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

عمل نکردن به سیاست های جوانی جمعیت به بحران پیری می انجامد

رییس کمیته گروه‌های مردمی ستاد صیانت از خانواده و جوانی جمعیت استان و مشاور امور بانوان استان خراسان رضوی با هشدار درباره بحران پیری گفت: اگر فعالیت ها در راستای سیاست های جوانی جمعیت به صورت جهادی نباشد و فقط شعار بدهیم، به بحرانی که حاصل آن پیری جمعیت خواهد بود، خواهیم رسید.

عمل نکردن به سیاست های جوانی جمعیت به بحران پیری می انجامد

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، زهرا سوارکار، عصر امروز در همایش هم اندیشی و طراحی عملیات میدانی پیرامون قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در بردسکن که روسای مختلف دستگاههای خدماتی وشبکه بهداشت ودرمان وامام جمعه ومعاونت فرماندار شهرستان در آن شرکت داشتند، اظهار کرد: باید بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری در سیاست‌ های ابلاغی جمعیتی، در راستای سیاست‌های افزایش جمعیت حرکت نماییم.

سوارکار افزود: اگر فعالیت ها در این راستا به صورت جهادی نباشد وفقط شعار بدهیم، به بحرانی که حاصل آن پیری جمعیت خواهد بود، خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه داشتن فرزند در نهاد مقدس خانواده و جمعیت جوان بسیار ارزشمند است به گونه ای که نگرش مردم نسبت به فرزند آوری در مقایسه با ادوار گذشته بیشتر شده است اظهار داشت: شهرستان بردسکن برابر آمارهای اعلام شده در جایگاه خوبی در استان از لحاظ فرزند آوری برخوردار است .

مشاور شهردار مشهد در امور خانواده گفت: جمعیت جوان به عنوان یکی از عوامل مهم اقتدار کشور محسوب می شود ویکی از ارکان اصلی در کشور است.

 سودابه مختاری مشاور فرماندار بردسکن در این همایش گفت: بردسکن در شاخص های جمعیتی روند رو به رشدی را دارد وتعداد دانش آموزان شهرستان از ۱۴ هزار نفر به بیش از ۱۷ هزار نفر نشان می دهد این شهرستان در بحث جوانی جمعیت پیشگام است وسیاست های تشویقی وبیان انگیزه های خدایی که توسط روحانیون وخطیا بیان می شود دارای تاثیر بوده است .

وی با تقدیر از امام جمعه شهرستان که در هر هفته یک خطبه نماز را به بحث خانواده اختصاص داده، افزود: جلسات روسای هفت گانه جوانی جمعیت شهرستان با همراهی فرماندار شهرستان مرتب برگزار می شود وبا تاکیدات وی اجرای مصوبات در هر دستگاه متولی امری ضروری است.

دراین همایش که امام جمعه شهرستان وروسای دستگاههای حمایتی واجرایی شرکت داشتند، علی حاجی نژاد معاون فرماندار بردسکن وحجت الاسلام علی اصغر امینی امام جمعه بردسکن هریک پیرامون برنامه های جوانی جمعیت وتمهیدات فراهم شده مطالبی را بیان کردند.

پایان پیام/۷۰۰۵۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول