اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

وجود بیش از 12 هزار و 700 تخت اقامتی رسمی در استان قم

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم با اشاره به این که ۱۲ هزار و ۷۳۷ تخت اقامتی رسمی در قم برای پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی آماده است، گفت: تعداد کل تأسیسات اقامتی رسمی استان شامل ۲۷۲ مورد است که در این تعداد، ۴ هزار و ۶ اتاق وجود دارد.

وجود بیش از 12 هزار و 700 تخت اقامتی رسمی در استان قم

به‌گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، علیرضا ارجمندی اظهار کرد: خانه تاریخی زند، خانه تاریخی ملا صدرا، کاروانسرای دیرگچین، تپه قلی‌درویش و موزه مراجع به ترتیب بیشترین بازدیدکنندگان را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم افزود: با ثبت شدن کاروانسرای دیرگچین در فهرست آثار یونسکو، ‌امسال بازدید از این مکان تاریخیِ مربوط به دوره صفوی، بیشتر شد و نزدیک به ۵ هزار نفر از آن بازدید کردند.

وی اضافه کرد: ۲۶ شهریور امسال در چهل و پنجمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو که در ریاض پایتخت عربستان برگزار شد، پرونده کاروانسراهای ایران تأیید شد و کاروانسرای دیر گچین قم به ثبت جهانی رسید.

ارجمندی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در سال جاری به صورت میانگین، ۸۵ درصد تخت‌های گردشگری رسمی استان قم در خانه‌مسافر، هتل، هتل‌آپارتمان و مهمانپذیرها توسط مسافران اشغال شده است.

وی با اشاره به این که ۱۲ هزار و ۷۳۷ تخت اقامتی رسمی در قم برای پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی آماده است، گفت: تعداد کل تأسیسات اقامتی رسمی استان شامل ۲۷۲ مورد است که در این تعداد، ۴ هزار و ۶ اتاق وجود دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم تعداد خانه‌مسافرهای رسمی و قانونی قم را ۲۰۰ واحد ذکر کرد و گفت: ۷۰ واحد اقامتی هتل و هتل‌آپارتمان و ۸۵ مهمانپذیر فعال نیز در استان وجود دارد.
ارجمندی خاطرنشان کرد: سالانه حدود ۲۰ میلیون مسافر از داخل و خارج کشور وارد قم می‌شوند که بیشتر گردشگران خارجی از کشورهای عراق، پاکستان، افغانستان، لبنان، بحرین و سوریه هستند.

وی افزود: استان قم دارای سه شهرستان قم، جعفرآباد و کَهَک؛ ۶ شهر قم، جعفریه، کهک، سَلَفچِگان، دستجِرد و قنوات؛ هفت بخش، ۱۳ دهستان و ۲۵۳ روستا است

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول