اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

چرا قیمت مرغ در کهگیلویه و بویراحمد از سایر استان‌ها گرانتر است؟

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه قیمت مرغ استان از سایر نقاط بالاتر است، گفت: متولیان برای کاهش قیمت به دنبال چاره باشند.

چرا قیمت مرغ در کهگیلویه و بویراحمد از سایر استان‌ها گرانتر است؟

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، قیمت مرغ زنده در استان کهگیلویه و بویراحمد گران‌تر از سایر نقاط کشور است و به گفته استاندار در حالی که قیمت مرغ زنده در سایر استان‌ها۶۳ هزار تومان است در این استان قیمت مرغ زنده ۷۲ هزار تومان بوده و مرغ با قیمت کیلویی ۹۶ هزار تومان به بالا دست مردم می‌رسد.

احمدزاده با بیان اینکه پذیرفتنی نیست گرانترین استان کشور در فروش و عرضه مرغ باشیم، افزود: اگر جوجه‌ریزی افزایش پیدا کرده و وارد بازار شده چرا قیمت مرغ در این استان باید بیشتر از سایر نقاط کشور باشد و گرانترین استان کشور باشیم.

وی با اشاره به تفاوت ۹ هزار تومانی قیمت مرغ استان با سایر نقاط کشور عنوان کرد: اینکه گرانترین استان کشور در زمینه قیمت مرغ هستیم را نمی‌پذیریم، متولیان باید برای این موضوع تدبیری اتخاذ کرده و چاره‌اندیشی کنند.

در همین خصوص سید احسان عسکری از راه‌اندازی سامانه رهتاب برای کاهش قیمت مرغ خبر داد و گفت: این سامانه یک زنجیره کامل از حلقه های تامین کشتار و بازار گوشت مرغ است که هوشمندسازی معاملات مرغ از طریق این سامانه انجام می‌شود.

وی گفت: عرضه مرغ از این به بعد به صورت غیررسمی به بازار عرضه می‌شود و به صورت منسجم عرضه می شود و این سامانه اصالت کالا را تضمین می‌کند. علاوه بر این، از طریق سامانه رهتاب می‌توان از میزان رضایتمندی مردم از فروشندگان، قیمت کالا و ارائه کالا و خدمات آگاه شد؛ و در این مسیر قدرت شفافیت افزایش پیدا می‌کند و مدیریت دقیقی را در عرضه این کالا‌ها به بازار عرضه می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در حال حاضر سامانه رهتاب مرغ، در استان‌های مختلف راه اندازی شد و با طراحی و اجرای بستر‌های مدیریتی متفاوت برای تامین کنندگان، توزیع کنندگان و پذیرندگان این محصولات، راهی برای کنترل و رصد بهتر زنجیره تامین، توزیع و فروش این کالا‌ها خلق کرده است.

وی عنوان کرد: وارد کردن گوشت مرغ قطعه بندی شده به سامانه رهتاب باعث کنترل قیمت و حفظ حقوق مصرف کنندگان و نظارت بهداشتی می‌شود و می‌بایست بدین منظور تصمیماتی اتخاذ شود که گوشت مرغ قطعه بندی شده نیز در سامانه رهتاب بارگذاری شود.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار در ادامه افزود: بازار مرغ در استان تحت کنترل سامانه رهتاب است و کالا‌های اساسی دیگر در ماه رمضان و انتخابات هم از همین طریق کنترل می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول