اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

واکنش نماینده مردم ارومیه به احکام قطعی پرونده فساد شهرداری

به دنبال انتشار احکام قطعی پرونده بزرگ فساد مدیریت اسبق شهری ارومیه توسط قوه قضاییه مردم، رسانه ها و جریانات دانشجویی نسبت به این پرونده واکنش نشان داده و از قوه قضاییه و نهادهای امنیتی قدردانی کردند.

واکنش نماینده مردم ارومیه به احکام قطعی پرونده فساد شهرداری

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه به دنبال انتشار احکام قطعی پرونده بزرگ فساد مدیریت اسبق شهری ارومیه توسط قوه قضاییه ، مردم، رسانه ها و جریانات دانشجویی نسبت به این پرونده واکنش نشان داده و از قوه قضاییه و نهادهای امنیتی قدردانی کردند.

از نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز وحید جلالزاده با انتشار بیانیه ای نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد.

وی در بیانیه ای که در صفحات شخصی خود در فضای مجازی منتشر کرده است اظهار داشت:بر خود وظیفه می‌دانم از باب جهاد تبیین و تنویر افکار عمومی در مورد اتفاقات اخیر که منجر به صدور حکم قطعی پرونده معروف به فساد مدیریت شهری ارومیه شد، مطالبی را عرض نمایم.

حکم قطعی پرونده فساد مدیریت شهری هفته گذشته منتشر شد و در همان ساعات اولیه واکنش‌های فراوانی را در سطح ملی و محلی برانگیخت. این پرونده تاریخی به نام شهردار اسبق ارومیه به عنوان متهم ردیف اول این پرونده، معروف گشته که حقیقتا حادثه ایی تلخ برای مردم نجیب و خوشنام ارومیه در تاریخ ثبت کرد و در دو سال گذشته بارها با فراز و فرودهایی نیز همراه بود.

وظیفه خود می‌دانم در همین ابتدا مراتب قدردانی و تشکر خودم را از شجاعت و انصاف سربازان گمنام آقا امام زمان (عج) و همچنین از صداقت و مروت مجاهدان عدالت دخیل در این پرونده در دادگستری استان اعلام نمایم. همه می‌دانیم که از جمله اهداف انقلاب اسلامی مبارزه با اشرافیت و مقابله با فساد سازمان یافته است. امامین انقلاب نیز در این خصوص فرمایشات و تدابیر بسیار مهمی را دارند که مهمترین آن فرمان هشت ماده ایی ‌مقام معظم رهبری در رابطه مبارزه همه جانبه با مفاسد اقتصادی است.

از جمله مهمترین راه های مبارزه با فساد، کور کردن بسترهای ایجاد فساد در دستگاه ها با نظارت دقیق بر فرآیندها، روندها و دست آخر مقابله با معدود اشخاص فاسد است. ترک فعل ها و عدم نظارت از سوی دستگاه های نظارتی از جمله راه های سو استفاده مفسدین است که متاسفانه در سالهای گذشته و در این پرونده نیز شاهد آن بودیم. مقام معظم رهبری در اولین بند از فرمان ۸ ماده‌ای خود برای مبارزه با فساد، از نعره های کسانی که مبارزه با فساد را به ضرر خود می‌بینند، یاد کرده اند و آنها را بد دلانی دانسته اند که با سعادت ملت ایران و کشور مخالفند و یا ساده دلانی که از القائات آنان تاثیر پذیرفته اند.

بعلاوه ایشان تسامح در مبارزه با فساد را همدستی با مفسدان دانسته و اعتماد عمومی به دستگاه های دولتی و قضایی را در گرو برخورد با مجرم و متخلف و قاطعیت و عدم تزلزل مسئولین امر در این راه دانسته اند.

در ارومیه خودمان نیز هنگامی که مبارزه با فساد مدیریت شهری جدی شد و به دستگیری افراد متخلف انجامید، این فریاد ها و نعره های مخالف به گوش رسید و به جای قدردانی از اقدامات شجاعانه دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی و عدلیه استان، از سوی صاحبان زر و زور و تزویر که نمک خوردگان خوان فاسدین هستند با توسل به صفحات زرد فضای مجازی سعی در پر کردن گوش مردم از فریادهای مخالفشان و جهت دهی غلط به افکار عمومی و سبک شمردن این مفسده عظیم و فساد سازمان یافته داشتند، که این خود بزرگترین خطا و ظلم به مردم و از بین بردن اعتماد آنان نسبت به انقلاب به خاطر منافع و مطامع عده ایی فرصت طلب سودجوست که همواره نفع خود را بر سعادت مردم ترجیح می‌دهند که این کار مبارزه را سخت تر می کرد و البته گویای مظلومیت این نهاد ها و عناصر فساد ستیز است و درک این مظلومیت کار سختی نیست.

عقلانیت، شجاعت و صبوری اسم رمز نیروهای انقلابی در مبارزه با فساد مدیریت شهری ارومیه بود که بر دروغ و تهمت و افترا پیروز شد. تهدیدها و تطمیع‌ها و فشارها را بی اثر کرد و بار دیگر بارقه امید اجرای عدالت در دل هزاران انسان پاک اندیش روشن شد و کام ایشان را شیرین ساخت. صدور حکم قطعی و به سرانجام رسیدن این پرونده سرنوشت ساز خود موفقیت بزرگی است که همه خانواده انقلاب در آن شریک هستند.

خوشا به حال کسانی که مومنانه در کنار جبهه حق و عدالت ایستاده و از منافع زودگذر خود گذشتند و بدا به حال افرادی که ذلیلانه، منافعشان، چشمانشان را کور کرده و خاموش و ساکت ماندند. و البته تکلیف حامیان جریان فساد که هنوز در اتمسفر فاسد تنفس می کنند با دستگاه‌های مسئول است.

مبارزه ادامه دارد و البته اژدهای هفت سر مافیای فساد اقتصادی هنوز نمرده است. بایستی به آینده چشم دوخت، به رهبری فرزانه، به قله ها، به پیشرفت شهرمان ارومیه و به خلق حماسه ای دیگر، به افزایش مشارکت و حفظ وحدت و گسترش امنیت. به نظارت های دقیق، درست، کامل، به موقع و حداکثری و به قطع دست فاسدان از منافع عمومی و به برخورد با آنانی که با ترک فعل شان سبب تضییع حق مردم شدند.

پایان پیام

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول