اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اجرای طرح ملی «سرباز ماهر» در حوزه ورزش آذربایجان‌شرقی

شیوه نامه اجرایی مهارت‌آموزی ورزش‌های تخصصی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح ابلاغ شد.

اجرای طرح ملی «سرباز ماهر» در حوزه ورزش آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حبیب ستوده‌نژاد، مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان‌شرقی با اعلام این خبر اظهار داشت: طبق سیاست‌های کلی اشتغال کشور و سیاست‌های اجرایی سند ملی مهارت‌آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، برخی رشته‌های ورزشی به محتوای آموزشی مهارتی سربازان وظیفه افزوده شد.

وی افزود: براساس تفاهم‌نامه منعقد شده مابین وزارت ورزش و جوانان و ستادکل نیروهای مسلح کشور، سربازان وظیفه پادگان‌های آموزشی سراسر استان می‌توانند با شرکت در دوره‌های آموزشی مربیگری و داوری رشته‌های ورزشی آمادگی جسمانی، فوتبال، شنا، نجات غریق، امداد ورزشی، ماساژ ورزشی، برخی رشته‌های ورزش‌های رزمی، کونگ‌فو، دوچرخه سورای، سوارکاری، بدنسازی و پرورش اندام و پارکور و با گذراندن آزمون‌های مرتبط، گواهی‌نامه معتبر از سوی فدراسیون مربوطه را اخذ کنند.

ستوده‌نژاد تصریح کرد: طرح ملی «سرباز ماهر» که پیش از این از طریق مهارت‌های زندگی و مهارت‌های اشتغال و کارآفرینی در پادگان‌های آموزشی استان اجرا می‌شد، پس از اجرای این تفاهم‌نامه وارد فاز جدیدی می‌شود که تربیت مربی و داور رسمی فدراسیون‌های ورزشی نیز در دایره شمول این طرح ملی قرار می‌گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان متذکر شد: ساختار کارگروه تخصصی استانی آن متشکل از نماینده اداره کل ورزش و جوانان، نماینده نیروهای مسلح و نماینده هیأت‌های ورزشی متناظر است و این کارگروه بر حسن اجرای تفاهم‌نامه و آموزش‌های تئوری و عملی دوره های مربیگری و داوری نظارت مستمر خواهند کرد.

پایان پیام/60017/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول