اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

اجرای ۵۳ پروژه ورزشی طرح شهید سلیمانی در مدارس کرمانشاه

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: تاکنون ۵۳ پروژه ورزشی در قالب طرح شهید سلیمانی، در حیاط مدرسه افتتاح شده است.

اجرای ۵۳ پروژه ورزشی طرح شهید سلیمانی در مدارس کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، علی امرایی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح شهید سردار سلیمانی در استان، اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون، ۵۳ پروژه شامل زمین چمن مصنوعی، سالن ورزشی و کلاس درس تریت‌بدنی در حیاط مدرسه افتتاح شده است.

وی با اشاره به افتتاح ۳۵ چمن مصنوعی در حیاط مدرسه، ادامه داد: این ۵۳ پروژه نزدیک به ۴۰ درصد به فضای سرانه درون مدرسه از اول انقلاب تاکنون اضافه کرده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: سیاست این است که این فضاها با اولویت مناطق محروم و مدارس دخترانه، درون مدارس ایجاد شوند.

وی میانگین کشوری سرانه فضای ورزشی را ۴۲ سانتی‌متر اعلام کرد و افزود: سرانه فضای ورزشی در کرمانشاه بالاتر از میانگین کشور و ۴۴ سانتی‌متر به ازای هر نفر است.

امرایی خاطرنشان کرد: مدیران مدارس تا شعاع ۲ کیلومتر می‌توانند از سالن‌های ورزشی آموزش و پرورش به‌صورت رایگان برای زنگ ورزش استفاده کنند.

وی اشاره‌ای هم به بحث تغذیه دانش‌آموزان داشت و گفت: لیست خوراکی‌های مجاز به پایگاه‌های تغذیه سالم در مدارس ابلاغ شده که در این راستا خانواده به‌عنوان شرکای تربیتی آموزش و پرورش می‌توانند کمک‌کننده ما باشند، ضمن اینکه دانش‌آموزان را با صبحانه کامل مدرسه بفرستند برای آن لقمه سالم خانگی و میوه هم تهیه کنند.

امرایی با اشاره بر نظارت جدی بر پایگاه‌های تغذیه سالم در مدارس، گفت: هفته ۲ روز کارشناسان آموزش و پرورش و کارشناسان مرکز بهداشت از مدارس بازدید دارند و گزارشات را به صورت مکتوب ارسال می‌کنند.

وی از والدین خواست، در صورت عدم رعایت موارد بهداشتی در مدارس موارد را گزارش دهند تا اصلاح و در صورت لزوم برخورد صورت گیرد.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول