اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت: باید برای مشارکت پرشور در انتخابات همه ظرفیت‌ها را فعال کنیم

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: بحث انتخابات مهمترین دستور کار نظام است، ما باید همه ظرفیت را شناسایی و فعال کنیم تا مشارکت پرشور رقم بخورد و این امر شدنی است.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت: باید برای مشارکت پرشور در انتخابات همه ظرفیت‌ها را فعال کنیم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت امروز (شنبه ۲۳ دی ماه) در همایش مدیران کل روابط عمومی استانداری‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت کشور که در سالن پیامبر اعظم(ص) این وزارتخانه برگزار شد، گفت: بحث انتخابات مهمترین دستور کار نظام است، ما باید همه ظرفیت را شناسایی و فعال کنیم تا مشارکت پرشور رقم بخورد و این امر شدنی است.

وی با اشاره به این که شعار دولت دوازدهم در مردمی بودن آن است، افزود: باید از ظرفیت مردم در تمامی شرایط استفاده کنیم زیرا در هر فضا و مکانی که ما بر مردم تکیه کردیم از جنگ هشت ساله تا بحران‌های داخلی، پیروز میدان بوده‌ایم.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با تاکید بر اینکه مشارکت مردم می‌تواند بسیاری از طوتئه‌ها را خنثی کند، عنوان کرد: ما در انتخابات دو تکلیف شرعی و اجتماعی را بر دوش داریم، تکلیف اجتماعی آن است که ما باید مردم را توجیه کنیم تا دقت کنند که این حضور به نفع خودشان و حوزه انتخابیه خودشان است لذا ما باید تلاش کنیم دوقطبی‌سازی ایجاد نشود و بیشتر بر مشارکت حداکثری تأکید داشته باشیم.

خلجی با اشاره به اقداماتی که باید توسط روابط عمومی استان‌ها صورت گیرد تا انتخابات پرشوری به سرانجام برسد، گفت: یکی از این اقدامات تشکیل کمیته‌ای برای رصد و پایش اخبار به صورت لحظه‌ای است تا از این طریق با سیاه نمایی‌هایی که صورت می‌گیرد بتوان مقابله کرد و آن را برای عموم مردم روشنگری کرد.

وی ادامه داد: دومین اقدام این است که چهره‌های استانی را فعال کنیم چون برخی اشخاص و چهره‌ها در استان‌ها هستند که باعث پرشورتر شدن انتخابات می‌شوند، سومین اقدام، مدیریت اظهارات و اقدامات است زیرا ممکن است یک مدیری در استان یک اظهارنظر بدون موقعیت شناسی انجام دهد به گونه‌ای که نباید در این مقطع چنین سخنی بیان می‌شد. لذا باید این امر مهم نیز مدیریت شود.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت چهارمین ظرفیت را فعال شدن اداره ارشاد و اطلاعات در استان‌ها دانست و گفت: اداره ارشاد در استان‌ها باید با اخبار دروغ و منفی از جمله ناامید کردن مردم مقابله کند، اخبار منفی و ناامیدی مردم جرم است و باید با این امر برخورد شود.

خلجی با بیان اینکه مشارکت رسانه‌های همسو نیز از دیگر عوامل مهم در بحث انتخابات و پرشور شدن آن است، عنوان کرد: اقدامات برای حضور مقامات در دانشگاه‌ها هم باید صورت گیرد تا به فضای انتخابات کمک کنند همچنین استفاده از مناسبت‌های دهه مبارک فجر، ایام رجب و شعبان در این مسئله مؤثر است.

وی با اشاره به ایجاد کمپین‌های مختلف از جمله رأی اولی‌ها جهت پرشور شدن انتخابات، تأکید کرد: استفاده از حضور بانوان نیز می‌تواند سبب حضور حداکثری در انتخابات شود چراکه ۵۰ درصد از رأی دهندگان بانوان هستند و حضور آن‌ها انتخابات را پرشور خواهد کرد.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: بحث ساختار روابط عمومی‌ها را پیگیر هستم و امیدوارم به نتیجه لازم برسد در مقابل از روابط عمومی‌ها در استان‌ها نیز توقع دارم وظایف خود را به درستی انجام دهند.

خلجی با با بیان اینکه در ارتباط با حادثه تروریستی کرمان یک آشفتگی در اطلاع رسانی صورت گرفت، اظهار کرد: یک آیین نامه‌ای در سال ۹۶ در مورد چگونگی مواجه با شرایط بحرانی مصوب شده است، این آیین نامه در حال بازنگری است. یکی از نکاتی که در این بازنگری به آن اشاره شده، این است که باید یک مقام مسئولی به تشخیص استاندار مشخص شود تا در صورت بروز شرایط بحرانی در استان‌ها بحث اطلاع رسانی را داشته باشد و این اطلاع رسانی باید هر نیم ساعت یک بار صورت گیرد.

وی ادامه داد: باید تمامی مسئولان اجرایی اعم از تیم‌های امدادی و ... تمام اطلاعات خود را در اختیار این مقام مسئول قرار دهند تا به اطلاع عموم برسانند تا با این کار مردم هم دچار سردرگمی نشود.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت اضافه کرد: هر نوع تصمیم‌گیری که در استان‌ها صورت می‌گیرد باید پیوست رسانه‌ای داشته باشد تا منجر به بحران نشود. مثلاً وقتی یک راه را می‌سازیم باید علاوه بر پیوست‌های مختلف پیوست رسانه‌ای را هم ملاک قرار دهیم تا بشود اقدامات را به اطلاع و نظر مردم برسانیم.

خلجی در پایان تأکید کرد: فاز ۱۱ که در عسلویه ایجاد شد و به گفته وزارت نفت در دنیا نظیر نداشته است، ما می‌توانستیم مستنداتی با زبان‌های مختلف از آن بسازیم تا مردم نیز در جریان چنین اقدامات مهمی قرار گیرند بنابراین هیچ پروژه‌ای در استان‌ها نباید صورت گیرد تا زمانیکه بحث رسانه نیز در آن دیده شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول