اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

منزلت کشاورزی باید ارتقا یابد

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گفت: چنانچه جایگاه کشاورزان از نظر فرهنگی ارتقا یابد جوانان بیشتری در این حوزه فعالیت می‌کنند‌.

منزلت کشاورزی باید ارتقا یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در دفتر امام جمعه اظهار کرد: کشاورزی نخستین فعالیت اقتصادی استان است که ۳۰ درصد اشتغال را در برمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه کمبود منابع آبی در استان یکی از مشکلات است افزود: حجم چشمگیری از  آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه امسال افزون بر هدررفت آب، کشاورزان نیز متضرر شدند تصریح کرد: کشاورزان امسال به دلیل مسائل صادراتی به مشکلاتی برخورد کردند. 

وی با بیان اینکه امروز روش‌های سنتی پاسخگو نیست و مشکلاتی را ایجاد کرده است ادامه داد: زحمات بسیاری برای مدیریت بهینه آب در استان انجام شده است اما مشکلات در سطح کشور و وزراتخانه وجود دارد.

شعبانی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم سیاست‌های کلی که رهبر معظم انقلاب ابلاغ کردند اجرا کنیم مشکلات حوزه کشاورزی برطرف می‌شود، به ویژه که مشکلات زیست‌محیطی ندارد و به تامین امنیت غذایی نیز منجر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات ما کاهش رغبت جوانان به کشاورزی است یادآور شد: یکی از اقداماتی که باید در این راستا انجام شود ارتقای جایگاه و منزلت کشاورز است چراکه نسل حاضر منزلت اجتماعی را مورد توجه قرار می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه باید تلاش کنیم جایگاه کشاورزی از نظر فرهنگی ارتقا یابد اظهار کرد: کشاورزی جایگاه پربرکتی دارد و شغل انبیاء و بسیار حائز اهمیت است از همین رو باید در جامعه فرهنگ سازی شود.

وی در پایان اضافه کرد: هرچه بیشتر فرهنگ کشاورزی را در استان ارتقا دهیم، نسل جوان بیشتری به سمت کشاورزی حرکت می‌کنند.

پایان پیام/ ۸۹۰۳۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول