اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

تردد 30 هزار فروند شناور در بنادر غرب هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی غرب استان هرمزگان از تردد نزدیک به 30 هزار فروند شناور در بنادر غرب استان هرمزگان خبر داد.

تردد 30 هزار فروند شناور در بنادر غرب هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مرتضی سالاری مدیر بنادر و دریانوردی غرب استان هرمزگان امروز با اعلام این خبر از تعداد تردد شناورها در بنادر غرب استان هرمزگان طی 9 ماهه سال 1402 را 26 هزار و 897 فروند با رشد 16 درصدی خبر داد و اظهار کرد: از این میزان تردد، یک هزار و 647 شناور با رشد 12 درصدی بالای هزار تن و 25 هزار و 250 فروند شناور با رشد 30 درصدی، زیر هزار تن بوده است.

وی  افزود: مرکز جستجو و نجات دریایی(MRCC)بنادر غرب استان هرمزگان در راستای اعمال وظایف حاکمیتی و به منظور حفظ و ارتقاء ایمنی دریانوردی، در 9 ماهه سال جاری با 24 پیام اولیه و 90 عملیات جستجو و نجات، موفق به نجات جان 165 نفر در آب های حوزه استحفاظی خود شده است.

گفتنی است، هموطنانی که قصد تجربه سفرهای دریایی از مسیر غرب استان هرمزگان به مناطق گردشگری را دارند، قبل از اقدام به سفر با ارسال عدد 1و2 به سامانه پیامکی 50004001983692 از شرایط جوی دریایی و زمان حرکت شناورها مطلع شوند و در صورت بروز هر گونه سوانح دریایی و یا درخواست کمک با سامانه 24ساعته 1550 تماس و یا از طریق کانال اضطرار دریایی 16vhf ارتباط رادیویی برقرار کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول