اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

برگزاری انتخابات مصداق بارز آزادی در ایران است

رئیس هیأت انتخابات استان کرمانشاه گفت: خداوند آزادی و انتخاب سرنوشت را به عنوان یک حق مسلم برای بشر قرار داده است.

برگزاری انتخابات مصداق بارز آزادی در ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آزادی برای بشر یعنی داشتن انتخاب‌های مختلف در مورد انجام یک کار، به این معنی است که اگر شخص بخواهد آن را انجام دهد، هیچ چیز نباید او را از انجام آن بازدارد و اگر نخواهد آن را انجام دهد، هیچ چیز نباید او را مجبور به انجام آن کند. البته این آزادی تا آنجایی که به سعادت و خوشبختی بشر ضرر نزند و در خدمت او باشد خوب است و اگر روزی این آزادی سعادت جسمی و روانی بشر را به خطر اندازد باید محدود شود.

حجت‌الاسلام محسن مفید، رئیس هیأت انتخابات استان کرمانشاه نیز یکی از مهمترین حقوق شناخته شده بشر را مسئله آزادی و انتخاب سرنوشت خود عنوان کرد و در این خصوص، اظهار کرد: خداوند این آزادی و انتخاب سرنوشت را به عنوان یک حق مسلم برای بشر قرار داده است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین وظایف انبیا الهی تقابل با طاغوت‌ها عصر بوده؛ طاغوت‌هایی که اصلی‌ترین آسیب‌ها را از جمله تضییح حقوق عامه و به غل و زنجیر کشیدن مردم را متوجه جامعه بشری کرده بودند.

رئیس هیأت انتخابات استان کرمانشاه تصریح کرد: انبیا الهی از جانب خداوند متعال مأمور شدند تا غل و زنجیر به دست و پای مردم پیچیده شده را باز کنند این حقیقتی است که قرآن در تبیین فلسفه بعثت انبیا به آن اشاره دارد و می‌فرماید؛ پیامبران وظیفه داشتند غل زنجیرهایی که طاغوت‌ها بر دست و پای ملت‌ها بسته بودند، باز کنند. 

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی به عنوان انقلابی که میوه‌ حرکت انبیا الهی است؛ تحقق آزادی برای مردم، جهان اسلام و مستضعفان عالم را به عنوان اصلی‌ترین وظیفه برای خود تعریف کرده، بر همین اساس از اصلی‌ترین و کلیدی‌ترین شعارها انقلاب اسلامی «استقلال آزادی جمهوری اسلامی» بود.

مفید خاطرنشان کرد: به طور یقین مهمترین مولفه تحقق این آزادی که انقلاب اسلامی آن را تعریف کرده عبارت است از انتخاب و انتخابات و تعیین سرنوشت به دست مردم، باید قدردان انتخاب و انتخابات باشیم و همه با هم، دست در دست هم برای یک انتخابی آگاهانه پای صندوق های رأی حاضر باشیم.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول