اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ابراز نگرانی روسیه و چین از حملات آمریکا به یمن

وزارتخانه‌های امور خارجه روسیه و چین ضمن ابراز نگرانی از حملات هوایی به یمن، گفتند که این اقدام باعث تشدید تنش در منطقه غرب آسیا می‌شود.

ابراز نگرانی روسیه و چین از حملات آمریکا به یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حملات تجاوزکارانه آمریکا و انگلیس در بامداد جمعه به اهدافی در یمن با واکنش تند روسیه و چین همراه شد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: «حملات آمریکا به یمن نمونه دیگری از تحریف قطعنامه‌های شورای امنیت و بی‌توجهی کامل به قوانین بین‌المللی است که منجر به تشدید تنش در منطقه می‌شود».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت خارجه چین نیز تصریح کرد: «ما نگران تشدید تنش‌ها در دریای سرخ هستیم و از همه طرف‌های درگیر می‌خواهیم که خویشتن‌داری کنند».

در این بیانیه ضمن اشاره به آمادگی چین برای تداوم تماس‌ها با همه طرف‌ها برای آرام کردن اوضاع در دریای سرخ، آمده است: «ما نمی‌خواهیم شاهد تشدید تنش در دریای سرخ باشیم زیرا این امر بر تجارت جهانی تأثیر منفی می‌گذارد».

پیش از این، فرمانده نیروی هوایی آمریکا در غرب آسیا ادعا کرد: «ما بامداد امروز با بیش از ۱۰۰ موشک هدایت‌شونده از هوا و دریا به ۶۰ هدف در ۱۶ پایگاه شبه‌نظامیان حوثی حمله کردیم». (جزئیات بیشتر)

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن نیز گفت که حمله مشترک آمریکا و انگلیس متجاوزانه است و به زودی این کشورها پاسخ این تجاوز را خواهند گرفت.

قرار است شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز جمعه دو نشست جداگانه درباره تحولات غزه و تجاوز نظامی آمریکا و انگلیس به یمن برگزار خواهد کرد.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول