اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

رسانه‌ها صاحبان قدرت هستند

جانشین فرماندهی سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: رسانه دارای قدرتی خاص در جامعه و سازنده افکار عمومی است.

رسانه‌ها صاحبان قدرت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، قدرت‌الله کریمیان جانشین فرماندهی سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام در نشست با شورای سیاست‌گذاری جشنواره ابوذر گفت: رسانه‌ها صاحبان قدرت هستند چراکه سازنده افکار عمومی هستند.

وی افزود: افکار عمومی نیرویی است که بدون گنج و قدرت برای حاکمان تعیین تکلیف می‌کنند و رسانه‌ها کسانی هستند که این افکار عمومی را می‌سازند لذا دارای قدرتی خاص در جامعه هستند.

جانشین فرماندهی سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام، ادامه داد: رسانه‌ها بر فرهنگ جامعه مؤثر هستند و معاندین نیز از طریق رسانه علاوه بر سایر اهدافشان دنبال تغییر سبک زندگی مردم هستند.

کریمیان خاطرنشان کرد: حتی اطلاع‌رسانی ساده و حتی اخبار حوادث نیز در طول زمان بر چگونگی ساختن افکار عمومی موثر هستند.

وی به جریان بمباران اطلاعاتی جهانی اشاره و گفت: رسانه چه با هدف و چه بی هدف بر افکار عمومی و همه عرصه‌های اجتماع اثر می‌گذارد و صاحب قدرت است.

وی تصریح کرد: رسانه موفق باید اهل فن باشد و بداند که چه موقع حرف بزند و باید اشراف اطلاعاتی داشته و به تمام زوایای موضوع احاطه داشته باشد و از یک زاویه به موضوع نگاه نکند.

وی افزود: باید تراز سواد رسانه‌ای یک خبرنگار بیشتر از جامعه باشد تا در فرآیند بمباران اطلاعاتی در جریان‌های رسانه‌ای غالب، حل نشود و بتواند افکار عمومی جامعه را هدایت کند.

جانشین فرماندهی سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام توصیه کرد: رسانه‌ها ارتباط خود را با کتاب قطع نکنند و کنکاش عمیق در مسائل تنها در کتاب به دست می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: رسانه باید مداری برای خود تعریف کند که نگاه و چهارچوب نظری خاص خود را داشته باشد و ترسیم این چشم‌انداز برای خواننده مهم است و باعث ارزش کار خبرنگاری می‌شود. 

کریمیان گفت: تولید محتوای رسانه باید به هنگام و اندازه باشد و در زمانی که انقلاب در بزنگاه‌ها نیاز دارد باید به میزانی که لازم است به میدان آمده و روایت اول را منتشر کنند.

وی در پایان متذکر شد: اخلاق را نباید فدای کار رسانه‌ای کرد، یک رسانه موفق یک مردم‌شناس موفق هم باید باشد و اگر نتواند مردم و مسائل آن‌ها را بشناسد، نخواهد توانست برای حل مشکلات آن‌ها اقدام موثری داشته باشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول