اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

برنامه‌های قرآنی در محلات تقویت شود

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان گفت: ماه مبارک رمضان امسال باید برنامه‌ریزی‌ها به سمت اجرای برنامه‌های قرآنی با اولویت‌بندی در سطح شهر و محلات انجام شود.

برنامه‌های قرآنی در محلات تقویت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سعید شهابی‌نیا ظهر امروز در کمیسیون فرهنگی شورا در صحن شورای شهر همدان با موضوع پیشنهادات قرآنی ماه مبارک رمضان با حضور فعالان قرآنی شهر، اظهار کرد: سال گذشته یک ماه مانده به ماه مبارک رمضان جلسه‌ای با این مضمون برگزار شد اما پیشنهادات بطور کامل اجرا نشد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های ماه مبارک رمضان سطح شهر چندان جامع و تبلیغات اثرگذار نبود، گفت: به منظور اتخاذ تصمیمات بهتر و پیش‌بینی برنامه‌های جامع‌تر امسال این جلسه هم‌اندیشی دو ماه قبل از فرارسیدن ماه مبارک برگزار شده است.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان بیان کرد: ماه رمضان امسال با نوروز تلاقی دارد و به همین مناسبت باید برنامه های متنوع و موثری در شهر داشته باشیم.

وی استفاده از آیات قرآنی مرتبط در تبلیغات را اثرگذار بر انتقال پیام به مخاطبان دانست و تصریح کرد: این اقدام توسط شهرداری و سازمان فرهنگی شهرداری قابل اجراست و باید به منظور استفاده از آیات تأثیرگذار از نظر اساتید و فعالان قرآنی به نحو مطلوب استفاده شود.

شهابی‌نیا ادامه داد: این جلسات با هدف اجرای برنامه‌های بهتر قرآنی در ماه مبارک رمضان شامل قرائت و تفسیر قرآن، مسابقه و… در سطح خانواده، محله و شهر برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید اجرای برنامه‌های موثر قرآنی در طول سال تداوم داشته باشد، خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان باید نقطه شروعی برای تداوم آن طی سال باشد.

در این جلسه فعالان قرآنی به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود پرداختند که در همین راستا بکارگیری نمادهای قرآنی در ورودی‌های شهر با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان و عید نوروز و ورود مسافران به همدان، اطلاع‌رسانی گسترده برنامه‌های قرآنی به شهروندان، توسعه و تقویت جلسات قرآن خانگی، پیش‌بینی فضایی برای جزءخوانی روزانه، ترتیل‌خوانی در فرهنگسراها، در نظر گرفتن اعتبارات بیشتر برای برنامه‌های قرآنی، استفاده از ظرفیت‌های قرآنی و قاریان، پرداختن به ظرفیت بزرگ دانش‌آموزی در ترویج فرهنگ قرآنی و سرکشی مسئولان و مدیران به جلسات قرآنی از جمله پیشنهادات بود.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول