اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر: بالابردن مشارکت در انتخابات وظیفه جنبش دانشجویی است

علیرضا کبیری‌فرد دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر با اشاره به اهمیت حضور مردم در انتخابات گفت: وظیفه جنبش دانشجویی در رابطه با انتخابات بالا بردن مشارکت است.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر: بالابردن مشارکت در انتخابات وظیفه جنبش دانشجویی است

علیرضا کبیری‌فرد دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات و وظایف جریان دانشجویی در این باره گفت: وظیفه‌ امروز جنبش دانشجویی «مطالبه گری» است اما این وظیفه در هر ساحتی ابزارهای خاص خود را برای به ثمر نشستن می‌طلبد. 

وی اضافه کرد: برای این مهم سه ساحت می‌توان تعریف کرد، ساحت اول باید صحن دانشگاه را به شور و نشاط انداخت، برای این کار می‌توان نمایندگان مجلس، فعالان سیاسی، نمایندگان اقشار مختلف را به کف دانشگاه آورد تا با آگاهی بخشی، اثر نقش آفرینی دانشجویان را برای تحقق ایران قوی تبیین کنند.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: در ساحت دوم مطالبه از مسئولان اجرائی است تا برنامه‌های انتخاباتی خود را به‌گونه‌ای تدوین کنند که محرک حضور آحاد ملت در صحنه باشند.

کبیری‌فرد ادامه داد: ساحت سوم که با نزدیکی به ایام انتخابات رنگ و بوی سیاسی بیشتری به خود می‌گیرد، وظیفه جنبش دانشجویی برای بالا بردن مشارکت سیاسی است که باید پذیرش تناسب افکار عمومی را در مجلس دنبال کند. وقتی یک نفر ببیند رای دادنش بی‌تاثیر است، این فرد دیگر رای نمی‌دهد چرا که می داند یکی از دو سر طیف بالاخره بر سر کار خواهد آمد. 

وی افزود: ما باید بر روی شکل‌گیری انتخابات حزبی کار کنیم؛ یعنی یک حزبی که اعضای خودشان در درون آن احزاب با یکدیگر کار می‌کنند، فرهنگ مشترک پیدا می‌کنند، شکل می‌گیرند، منسجم هستند، هویت حزبی پیدا می‌کنند، کاندیدا از خودشان معرفی می‌کنند که در این‌صورت مردم متناسب با علایق و سلایق سیاسی خود زمینه انتخاب بین حزب‌ها و جناح‌های مختلف را دارند.


دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر با اشاره به تاثیر گذاری مردم در صحنه های مختلف از جمله انتخابات تاکید کرد: از دروه‌ مشروطه تا زمان حال هرجا آحاد ملت حضور داشتند وحدت و همگرایی جهت تحقق گفتمان مقاومت میسر شد. این واقعیت را باید بپذیریم که رکن اصلی جمهوری اسلامی مردم هستند، ما هرگاه نقطه کانونی توجهات را سمت مردم بردیم، کشور قدرتمندتر شد و حتی توانست از مستضعفان عالم نیز بهتر حمایت کند. 

وی درباره چرایی تلاش دشمن برای ناامید کردن مردم از حضور در انتخابات اضافه کرد: گفتمان انقلاب اسلامی، گفتمان قوی شدن است و تاریخ در دوره‌ معاصر به ما نشان داده که قوی شدن جز با گفتمان بدیع مقاومت میسر نشده است؛ هرجا حرف از مشارکت سیاسی شد، دشمن تمام قوای خود را برای زمین‌گیر کردن مشارکت به زمین آورد. 

کبیری‌فرد اظهار داشت: دشمن درحال ساخت تصویری به نام شکاف میان دولت و ملت است برای این کار نزاع‌های سیاسی و دو قطبی‌های کاذب را پر رنگ و حتی بزرگ‌نمایی می‌کند تا امید برای نقش‌آفرینی مردم در جامعه را از بین ببرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول