اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

امکان ثبت سمن برای اشخاص حقیقی

حمید خسروی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت: کلیه متقاضیان و اشخاص حقیقی می‌توانند از طریق دستگاه‌های مربوطه تشکل‌های مردم‌نهاد(سمن) ثبت نمایند.

امکان ثبت سمن برای اشخاص حقیقی

 حمید خسروی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از کرمانشاه اظهار کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند نقش بسزایی در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا کرده و به‌عنوان حلقه‌های میانی قطعاً نقش‌آفرینی و مداخلات تأثیرگذاری خواهند داشت.

وی افزود: بر اساس آیین‌نامه تشکل‌های مردم‌نهاد مصوب هیأت وزیران در شهریورماه ۱۳۹۵، کلیه متقاضیان و اشخاص حقیقی، تشکل‌ها و گروه‌های مردمی فعال به‌عنوان حلقه‌های میانی، می‌توانند پس از طی فرایندی نسبت به ثبت و اخذ مجوز سازمان مردم‌نهاد(NGO) از دستگاه‌های مربوطه اقدام کنند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه با تصریح این‌که سازمان‌های مردم‌نهاد به‌صورت غیرانتفاعی و برای اهداف غیرسیاسی و غیرتجاری تشکیل می‌شوند، گفت: سازمان غیردولتی به تشکل‌هایی اطلاق می‌شود که توسط گروهی از اشخاص حقیقی به‌صورت داوطلبانه با رعایت مقررات مربوطه تأسیس‌شده و دارای اهداف غیرانتفاعی و غیرسیاسی است.

وی موضوع فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد را مشتمل بر یکی از موارد علمی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، هنری، نیکوکاری و امور خیریه، بشردوستانه، امورزنان، آسیب دیدگان اجتماعی، حمایتی، بهداشت و درمان، توان‌بخشی، محیط‌زیست، عمران و آبادانی و نظایر آن، یا مجموعه‌ای از آن‌ها ذکر و تأکید کرد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت وزارت کشور به آدرس www.moi.ir نسبت به ثبت سمن اقدام کنند.

* فراخوان تأسیس سازمان مردم‌نهاد


پایان پیام/ و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول