اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

بازدید روزانه ۴ هزار نفر از جشنواره اقوام و عشایر اسلامشهر

جشنواره اقوام و عشایر به مناسبت هفته فرهنگی اسلامشهر در این شهرستان دایر شده و به گفته مدیر اجرایی نمایشگاه، بطور میانگین روزانه ۴ هزار نفر از این جشنواره بازدید می‌کنند.

بازدید روزانه ۴ هزار نفر از جشنواره اقوام و عشایر اسلامشهر

به گزارش خبرگزاری فارس  از اسلامشهر، جشنواره اقوام و عشایر به عنوان یکی از برنامه‌های محوری هفته فرهنگی اسلامشهر، در این شهرستان دایر شده و در معرض نمایش عموم مردم این شهرستان و شهرهای اطراف قرار دارد.

معمولا جشنواره‌هایی که آیین‌ها، آداب و فرهنگ و دستاوردهای قوم‌های مختلف در ایران را به نمایش می‌گذارند، جالب و جذابند، از این دست جشنواره‌ها هر سال به مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شوند. امسال اما جشنواره ملی اقوام و عشایر برای دومین بار در منطقه اسلامشهر برگزار شده و تا به امروز هم استقبال‌کنندگان زیادی داشته است.

در فضای نمایشگاه بوی نان‌های محلی و طنین موسیقی اقوام ایرانی رنگ و بویی خاص به این دیار جنوب غرب تهران داده ‌است. تمامی اقوام ایرانی از تُرک و کرد و لر بگیر تا ترکمن، عرب، مازنی، گیلک و بلوچ و دیگر اقوام ایرانی در کنار هم رنگین کمان رنگ‌ها و آداب را تشکیل داده‌اند و نمایشگاهی جذاب را برپا کرده‌اند. 
 

 

در این نمایشگاه همانطور که گفته شد نمایندگانی از اقوام گردهم آمده و فروش سوغات و صنایع‌دستی، برگزاری بازی‌های بومی، محلی و عشایری و اجرای جشن و موسیقی‌های محلی ازجمله برنامه‌های این رویداد ملی اقوام و عشایر است.

هر غرفه از این جشنواره مخصوص به یکی از اقوام ایران است و در هر کدام از غرفه‌ها، افراد با لباس محلی، غذاها، سوغاتی‌ها و صنایع‌دستی مربوط آن اقلیم را تهیه می‌کنند و به معرض نمایش می‌گذارند. موسیقی هم بخش جدایی ناپذیر فرهنگ هر قومی است و این نمایشگاه جایی برای عرضه آن، در غرفه‌ها صدای موسیقی قوم‌های مختلف از جنوبی‌ها تا شمالی‌ها برپاست و علاقه‌مندان زیادی را به‌خود جذب می‌کند. 

این جشنواره که تا ۲۲ دیماه ادامه خواهد داشت، به همت فرمانداری شهرستان اسلامشهر و با مشارکت اداره میراث فرهنگی و گردشگری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و شورای اسلامی شهر اسلامشهر دایر شده است.
 

 

عبدی مدیر اجرایی نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر با اشاره به اینکه این نمایشگاه ماکت کوچکی از اقوام ایرانی است، اظهار کرد: نمایشگاه اقوام و عشایر با هدف ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و نشان دادن یک ایران متحد از اقوام متحد و ایجاد نشاط اجتماعی دایر شده و گوشه ای از صنایع دستی و سوغاتی‌های اقوام ۲۲ استان مختلف کشور ارائه شده است.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه اقوام و عشایر جلوه هایی از ظرفیت‌ها و توانمندی های اقوام مختلف ایرانی، پوشش کامل و شاد بانوان با لباس محلی مشاهده می شود، افزود: غرفه هایی در اختیار جمعی از هنرمندان و ۴۰ غرفه نیز به صورت رایگان در اختیار زنان توانمند سرپرست خانوار قرار گرفته تا صنایع دستی و تولیدات خانگی خود را ارائه دهند.

عبدی با بیان اینکه بطور میانگین روزانه ۴ هزار نفر به نمایشگاه مراجعه می کنند، گفت: برپایی سیاه چادرهای اقوام مختلف، اجرای موسیقی‌های زنده محلی، برپایی تئاتر خیابانی، نمایش‌های عروسکی، برگزاری مسابقات خانوادگی، اجرای هیئت ورزشی و نشست کتابخوانی همچنین تجلیل از خانواده‌های شهدا از بخش‌های مهم جشنواره‌ به شمار می رود که هر روز از ساعت ۱۵ تا ۱۸ اجرا می‌شود.
 

 

به گزارش خبرگزاری فارس، نمایشگاه اقوام و عشایر اسلامشهر تا روز جمعه ۲۲ دی از ساعت ۱۱ تا ۲۰ در میدان نماز، خیابان سلامت، جنب اتوبوسرانی پذیرایی عموم مردم است. اگر علاقه‌مند شده‌اید که به این نمایشگاه سری بزنید و یک روز را با حال و هوایی متفاوت خوش بگذرانید، هنوز فرصت دارید و می‌توانید از فضای شاد این جشنواره لذت ببرید.

پایان پیام/۶۷۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول