اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

سومین کنگره بین‌المللی نهج البلاغه سال آینده در اصفهان برگزار می‌شود

مدیرعامل موسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان گفت: سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه با عنوان «نهج‌البلاغه و زیست شرافتمندانه» به مناسبت عید غدیر چهارم تیر سال ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان برگزار می‌شود.

سومین کنگره بین‌المللی نهج البلاغه سال آینده در اصفهان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد سالک، رئیس هیأت مدیره موسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: سومین کنگره بین‌المللی نهج البلاغه با عنوان «نهج‌البلاغه و زیست شرافتمندانه» سال آینده در اصفهان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت کمیته‌های سیاسی، اقتصاد، مدنی و حقوق، فرهنگی و اجتماعی، روانشناسی، زن و خانواده و جهاد و مقاومت، افزود: کارگروه‌های علمی هر کدام از کمیته‌ها راه‌اندازی شده است، برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا پیش نشست‌هایی در دانشگاه و حوزه علمیه اصفهان و سه پیش نشست در کشورهای مالزی، عراق و ونزوئلا برگزار شود.

سالک بیان کرد: عنوان زیست شرافتمندانه از کلام حضرت امام(ره) گرفته شده که فرمودند «نهج‌البلاغه راه نجات است»

رئیس هیأت مدیره موسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان از راه‌اندازی قرارگاه نهج‌البلاغه در آموزش و پرورش استان اصفهان خبرداد و گفت: حدود ۸۰ رابط از سوی سازمان‌ها و دستگاه‌ها معرفی شده‌اند و جلساتی با آنها برگزار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر بیگی، مسؤول مرکز تحقیقات نهج‌البلاغه و مدیرعامل موسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان هم در این نشست اظهارداشت: تاکنون فراخوان مقاله این کنگره به «۱۲۰ زبانِ زنده دنیا» ترجمه شده و در اختیار محققان قرار گرفته است.

وی افزود: ۲ بخش ویژه دانش‌آموزی و علمی در کنگره پیش بینی شده که تاکنون حدود ۸۰۰ اثر در بخش دانش‌آموزی و ۱۴۰ مقاله در بخش علمی از داخل و خارج از کشور به دبیرخانه این کنگره رسیده است.

بیگی با بیان اینکه سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه با عنوان «نهج‌البلاغه و زیست شرافتمندانه» به مناسبت عید غدیر چهارم تیر سال ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان(خوراسگان) برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را از طریق سایت کنگره به آدرس سایت ricna.ir ارسال یا با شماره تلفن ۳۲۲۴۸۳۳۹ تماس برقرار کنند.

پایان پیام/۳۸۱۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول