اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

روزنامه اسرائیلی: تا وقتی هتل‌ها از آوارگان جبهه شمال پر است سقوط گردشگری ادامه دارد

روزنامه جروزالم پست نوشت با افزایش مستمر شمار آوارگان از مرزهای شمالی در هتل‌ها و تمدید لغو پروازهای شرکت‌های بین المللی حتی اگر جنگ تمام شود، امیدی به بهبود گردشگری در 2024 نیست.

روزنامه اسرائیلی: تا وقتی هتل‌ها از آوارگان جبهه شمال پر است سقوط گردشگری ادامه دارد

گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، « در هتل‌هایی که در حال حاضر میزبان آوارگان شمال اسرائیل هستند، جدول زمانی مشخصی برای بازگشت آنها به خانه‌هایشان وجود ندارد، از همین رو این هتل‌ها خالی نشده که هتلداران بخواهند به فکر ارتقای امکانات خود برای پذیرش گردشگران باشند». این را مارک فلدمن، مدیر عامل یک شرکت برجسته گردشگری در قدس در گفت‌وگو با جروزالم پست بیان داشت.
این روزنامه عبری زبان پیش‌بینی کرد که با توجه به وجود تردیدهای بزرگ درباره آینده پیش روی اسرائیل و موانعی که در نتیجه جنگ پدید آمده، بخش گردشگری این رژیم در سال ۲۰۲۴ به عقب ماندگی و سقوط خود ادامه دهد.

جروزالم پست آورده که گردشگری در اسرائیل در سال ۲۰۲۳  و تا قبل از جنگ شاهد فصلی استثنایی با رشد قابل توجه و بهبود بیشتر بود، اما عملیات فلسطینی‌ها در هفتم اکتبر و پس از آن وقوع جنگ تأثیر آسیب‌زا بر گردشگری اسرائیل داشت.

 

اسرائیل در ۲۰۲۳  میزبان تقریباً ۳.۰۱ میلیون گردشگر بود که ۴.۸۵ میلیارد دلار به اقتصاد اسرائیل تزریق کرد.

این روزنامه با اشاره به اینکه آمریکا بزرگ‌ترین کشور صادر کننده گردشگری به اسرائیل است، گفت: دوره قبل از شروع جنگ شاهد افزایش قابل توجه 10 درصدی گردشگری از ایالات متحده بود.

حیم کاتز، وزیر گردشگری رژیم صهیونیستی گفته در دوره اول ژانویه تا زمان شروع جنگ شاهد افزایش بی سابقه گردشگری از آمریکا به اسرائیل بود و همین امر جایگاه آمریکا را به عنوان منبع اصلی گردشگری در اسرائیل تقویت کرد.

جروزالم پست آورده به رغم وعده‌های کاتز برای تقویت زیرساخت‌های لازم در زمینه گردشگری برای مرحله پساجنگ گردشگری در اسرائیل با پایان تلخی در ۲۰۲۳ همراه بود، به نحوی که در دسامبر گذشته تنها ۵۲ هزار گردشگر به اسرائیل آمدند و در مجموع شمار گردشگران در ۲۰۲۳  از سه میلیون فراتر رفته بود که ۱۲.۵ درصد نسبت به سال قبل  آن افزایش یافته بود؛ با وجود اینکه به نسبت قبل کرونا یعنی ۲۰۱۹ ۳۴ درصد کاهش یافته است.

 

مارک فلدمن، مدیر عامل شرکت  Ziontoursدر قدس در گفت‌و گو با جروزالم گفت، با پایان سال ۲۰۲۳ بخش گردشگری اسرائیل با آینده‌ای مملو از چالش‌ها و ابهامات در نتیجه جنگ مواجه است.  
 وی افزود: وضعیت فعلی بخش گردشگری در اسرائیل روشن است  و تا پیش از پایان جنگ و از سرگیری پروازهای خطوط هوایی خارجی به اسرائیل نمی توان درباره بهبود این وضعیت در 2024 خوش بین بود.
فلدمن با تاکید بر عدم علاقه تورها یا افراد برای سفر به اسرائیل و خلوت شدن فرودگاه بن گوریون با لغو پروازهای شرکت‌های بین المللی به تل آویو گفت: «در حالی که ما خوش‌بینی و اعتماد به این صنعت را ارج می‌نهیم اما تا زمانی که خطوط هوایی خارجی پس از جنگ فعالیت‌های خود را با اسرائیل از سر نگیرند، واقعیت سخت است».

 

فلدمن  به چالش‌های پیش روی بخش گردشگری اسرائیل اشاره کرد و گفت در خصوص هتل‌هایی که در حال حاضر میزبان آوارگان شمال اسرائیل هستند، جدول زمانی مشخص برای بازگشت آنها به خانه‌هایشان وجود ندارد از همین رو این هتل‌ها خالی نشده که هتلداران بخواهند به فکر ارتقای امکانات خود برای پذیرش گردشگران باشند.

 

 

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های گردشگری تنها مانع اصلی نیست، گفت: باید انتظارات معقولی داشت پس از جنگ شاهد افرایش تدریجی تعداد گردشگران خواهیم بود اما بهبود این صنعت تدریجی وکند خواهد بود .

جروزالم پست نوشت:  در حالی که انتظار می‌رفت، حدود ۳.۹ میلیون گردشگر در ۲۰۲۳ وارد اسرائیل شوند که نزدیک به رکورد ثبت شده در سال ۲۰۱۹ بودعواملی مانند جنگ اسرائیل در غزه، جنگ بین روسیه و اوکراین و محدودیت‌های گردشگری از چین منجر به کاهش ورود مسافران از آن کشورها شد.

بر اساس این گزارش، درآمدهای تخمینی از گردشگری ورودی به رژیم صهیونیستی برای سال ۲۰۲۳ حدود ۴.۸۵ میلیارد دلار بوده است که از ۴.۲۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته بود و متوسط ​​هزینه گردشگران، بدون احتساب هزینه‌های پرواز، حدود شش هزار شکل (۱۶۰۷ دلار) با میانگین اقامت ۸.۳ شب بوده است.

رسانه‌های صهیونیستی به تازگی گزارش داده بودند که آوارگان از شهرک‌های صهیونیست‌نشین در مرز با لبنان حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و شهرک‌های این منطقه خسارت قریب به دو میلیارد دلاری را از حملات حزب الله متحمل شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول