اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

ساخت بوستان‌های ویژه بانوان در مناطق مختلف قم

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم با اشاره به رویکرد شورای ششم با محوریت زنان و خانواده گفت: از جمله فعالیت‌های در این عرصه ایجاد بوستان ویژه بانوان در مناطق دو و شش بود که در حال انجام است.

ساخت بوستان‌های ویژه بانوان در مناطق مختلف قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، نرجس نیازمند شب گذشته در برنامه نهضت پاسخگویی مسجدمحور که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر قم و مدیران شهری در مسجد صاحب‌الزمان(عج) خیابان توحید برگزار شد اظهار کرد: رویکرد جدیدی در شورای ششم با محوریت زنان و خانواده به وجود آمد که نتیجه آن تشکیل کمیسیون بانوان بود.

وی افزود: در حال حاضر شیوه‌نامه‌ای در حال آماده‌سازی است تا زیرساخت‌ها و خدمات بیشتر و بهتری در حوزه زنان و خانواده فراهم شود، با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در تلاش هستیم که اقدامات مؤثری را برای خانواده‌ها انجام دهیم و امیدواریم بتوانیم زیرساخت‌های لازم را برای این موضوع در شهر ایجاد کنیم.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم گفت: در کمیسیون زنان و خانواده، موضوعاتی ازجمله جوانی جمعیت، آموزش و تعالی، آسیب‌های اجتماعی، مشاغل و اقتصاد، ورزش و سلامتی در قالب کارگروه‌های مختلف پیگیری و برنامه‌های خوبی نیز در این زمینه انجام شده است.

وی با اشاره به فعالیت کمیسیون زنان و خانواده در شورای شهر قم گفت: این کمیسیون بعد از ۲۲ سال از تشکیل نهاد شهرداری در قم تشکیل گردید و امروز مشاور امور زنان در شهرداری و استانداری پیگیر مسائل مربوط به این حوزه هستند.

وی یکی از برنامه‌های مهم که با تأکید بیشتری در حال برنامه‌ریزی است را کاهش آسیب‌های اجتماعی و کمک به اقتصاد خانواده دانست و گفت: یکی از برنامه‌ها رونق مشاغل خانگی و خرد برای بانوان است که ایجاد بوستان ویژه بانوان در مناطق دو و شش هم از جمله کارهای در حال انجام است.

محسن محرری رئیس شورای شهر قم

* حل مشکلات مردم، مهم‌ترین رسالت شورای شهر

محسن محرری رئیس شورای شهر قم نیز در این نشست اظهار کرد: یکی از وظایف شورای شهر ارتباط نزدیک و چهره به چهره با مردم جهت شنیدن انتقادات و پیشنهادات و حل مشکلات آنان است.

وی حل مشکلات مردم را مهم‌ترین رسالت شورای شهر دانست و تأکید کرد: باید در تمام مصوبات شورا بر تسهیل‌گری و حل مشکلات مردم توجه کرده و پاسخ به مطالبات مردم در اولویت کار شورا قرار بگیرد.

محرری گفت: ما خود را موظف می‌دانیم که پاسخ‌گوی مردم باشیم که ۱۳ نفر از اعضای شورای شهر در کمیسیون‌های تخصصی مشغول خدمت‌رسانی به شما هستند.

وی ادامه داد: سامانه ۱۳۷ نیز برای ارتباط مردم عزیز  با رئیس و اعضای شورای شهر قم، شهرداران و معاونان آنان به صورت دقیق شنوای مشکلات و پیشنهادات شما عزیزان جهت حل و رفع آنان است.

رئیس شورای شهر قم جلسات نهضت پاسخگویی مسجدمحور را محلی برای گفت‌وگوی بی‌واسطه با مردم دانست و اظهار کرد: این جلسات به صورت هفتگی در مساجد شهرمقدس قم‌ و با حضور اعضای شورا و مدیران شهری برگزار می‌شوند.

وی با تقدیر از فعالیت‌های شهردار قم گفت: شهردار قم از موفق‌ترین شهرداران سطح کشور هست و خدمات و اقدامات بسیار خوبی را در سطح شهر انجام داده است.

وی در پایان گفت: ما به عنوان نماینده مردم قم در شورای شهر، پاسخگوی مشکلات آنان در سطح خدمات شهری هستیم و متعهدیم که مشکلات مردم را تا حل کامل پیگیری می‌کنیم.

پایان پیام/ 78041

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول