اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

مهاجرت معکوس روستاییان لرستان با پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی

فرمانده سپاه ناحیه عشایری لرستان گفت: بدنبال این هستیم که با پرداخت تسهیلات خود‌اشتغالی موجب مهاجرت معکوس شده و شغلی پایداری برای روستاییان ایجاد شود.

مهاجرت معکوس روستاییان لرستان با پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی

مجید بیرانوند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، در رابطه با ایجاد اشتغال توسط بسیج ناحیه عشایری، اظهار داشت: ۸ میلیارد تومان در ۶ ماهه نخست سال جاری وام قرض‌الحسنه اشتغالی‌زایی داده شد.

وی خاطرنشان کرد: برای ۶ ماهه دوم سال نیز ۸ میلیارد تومان وام خود‌اشتغالی و تسهیلات ارزان قیمت به جامعه هدف ما داده می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه عشایری لرستان با بیان اینکه استان پایلوت تولید گوشت قرمز است، افزود: ۱۳ درصد گوشت قرمز کشور در لرستان تولید می‌شود که نتیجه زحمات جامعه روستاییان و عشایر است، ضمن اینکه محور اشتغال‌زایی ما در حوزه  تولید گوشت قرمز دام سنگین و سبک است.

بیرانوند بیان داشت: با تولید لبنیات، پرورش قارچ،  کارگاه‌های تولید زعفران، گیاهان دارویی،  پرورش مرغ و صنایع دستی سعی در ایجاد کارگاه‌های خانگی و  خود‌اشتغالی برای بانوان داریم تا بیکاری در این مناطق رفع شود و مهاجرت روستا به شهر کاسته و گاها تبدیل به مهاجرت معکوس شده و شغلی پایداری ایجاد شود.

وی با بیان اینکه با هدف محرومیت‌زدایی و کمک به افراد کم‌بضافت مناطق روستایی و عشایری توزیع بسته‌های معیشتی و آموزشی و جهیزیه انجام می‌شود، گفت: از ابتدای سال جاری ۲ مرحله رزمایش داشتیم که در مرحله نخست ۲ هزار بسته معیشتی توزیع شد و در مرحله دوم بیش از ۳۳۰۰ هزار بسته معیشتی و آموزشی توزیع  شد.

فرمانده سپاه ناحیه عشایری لرستان با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون ۵۵ سری جهیزیه بین جامعه عشایری و روستایی لرستان توزیع شده است، افزود:  از ابتدای سال تا کنون ۲۰ سری جهیزیه از طرف قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه  و ۳۵ سری با کمک نهادهای کمیته امداد و بهزیستی بین جامعه روستایی و عشایری توزیع شده که این روند را تا پایان سال ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه ساخت منازل محروم نیز از دیگر فعالیت‌های این ناحیه است، گفت:  تاکنون بالغ بر ۱۲ منزل مسکونی ساخته و در حال ساخت با ارزان‌ترین قیمت در مناطق روستایی داریم و بالغ بر سه هزار متر کانال آب‌بر کشاورزی  در حال ایجاد است و کماکان ادامه دارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول