اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

خراسان‌شمالی می‌تواند به‌عنوان استان نمونه در تعداد کتابخانه‌ها مطرح شود

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: در هیچ استانی به جز خراسان‌شمالی وفور کتابخانه روستایی نداریم لذا این استان می‌تواند به یکی از استان‌های نمونه کشوری در تعدد کتابخانه‌ها تبدیل شود.

خراسان‌شمالی می‌تواند به‌عنوان استان نمونه در تعداد کتابخانه‌ها مطرح شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در دیدار با استاندار خراسان‌شمالی اظهار کرد: در هیچ استانی به جز خراسان شمالی وفور کتابخانه روستایی نداریم لذا این استان می تواند به یکی از استان های نمونه کشوری در تعدد کتابخانه ها تبدیل شود.

وی گفت: رییس جمهور به موضوع کتابخانه بیشتر از سایرین پرداخته است به طوری که در سفر استانی به فارس دستور رسیدگی به موضوعات معیشت کتابدار، مردمی سازی کتابخانه ها، توسعه شبکه کتابخانه و دسترس پذیری و توجه به مناطق محروم را مورد توجه قرار داد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه در کتابخانه های جدید شصت خدمت تعریف شده است، افزود: تکمیل و تجهیز کتابخانه ها هم در دستور کار قرار گرفته است که این موضوعات تا کنون بی سابقه بوده است.

رمضانی به شکل گیری خدمات فرهنگی و اجتماعی در کتابخانه ها نیز اشاره داشت و گفت: مراکز مشاوره در کتابخانه ها مستقر می شود که در فاز نخست هشتاد مرکز در کتابخانه ها راه اندازی شده است.

وی در باب اهمیت کتاب و کتابخانه الکترونیکی نیز اظهار داشت : تغییر سبک زندگی منجر می شود تا افراد به سمت کتاب های الکترونیکی نیز پیش بروند که تا پایان سال آینده تمام مراحل آن را برای تکمیل عرضه خواهیم کرد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بیان کرد: اولویت ما در دور دوم سفر رییس جمهور تعریف خدمات جدید در کتابخانه ها خواهد بود.

پایان پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول