اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

قدردانی از فرماندهان و خلبانان فعال در ترویج فرهنگ نماز

در نخستین اجلاس سراسری نماز با حضور خلبانان و مهندسان پرواز مرکز آموزش هوانیروز شهید سرلشگر خلبان منصور وطن‌پور اصفهان، از فرماندهان و خلبانان فعال در عرصه ترویج فرهنگ نماز قدردانی شد.

قدردانی از فرماندهان و خلبانان فعال در ترویج فرهنگ نماز

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجةالاسلام والمسلمین رنجبر، رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان در اولین اجلاس سراسری نماز و یادواره شهید سرلشگر خلبان حسین قاسمی شهید نماز در مرکز آموزش هوانیروز شهید سرلشگر خلبان منصور وطن پور اصفهان با بیان جایگاه نماز از منظر آیات و روایات و تشریح نقش نماز در آرامش روح و روان جامعه بشری اظهارداشت: دانشجویان خلبان و مهندسان پرواز مرکز آموزش هوانیروز باید با ابعاد زندگی شهید سرلشگر خلبان حسین قاسمی شهید نماز آشنا شوند.

وی افزود: این شهید گرانقدر دوران دفاع مقدس به «شهید نماز» معروف و تنها آموزشگاه خلبانی دانشکده هوانیروز نیز به نام او مُزین است.

حجت الاسلام والمسلمین رضا کیانی، رئیس عقیدتی سیاسی هوانیروز اصفهان نیز در این اجلاس با اشاره به برنامه های جامع نماز در رده های مختلف سربازی، دانشجویی و خانوادگی، پیشرفت معنوی و علمی مراکز آموزشی ارتش را مرهون خون پاک شهدایی چون امیر سپهبد شهیدصیاد شیرازی و سرلشگر خلبان شهید حسین قاسمی که نماد رابطه شهادت و نماز است دانست.

در این اجلاس که با برنامه های متنوع مذهبی و فرهنگی از جمله ارائه بیش از ۲۰۰ اثر در بخش مسابقات تولیدات مجازی، شعر، نقاشی و همچنین برپایی نمایشگاه تصویری نماز همراه بود، از فرماندهان و خلبانان فعال در عرصه ترویج فرهنگ نماز قدردانی شد.

در اجلاس سراسری نماز مسابقه‌ای نیز با رویکرد ترغیب نونهالان و نوجوانان دانش آموز و همچنین جوانان سرباز و دانشجو به نماز با جوایز فرهنگی برگزار شد.

به گزارش فارس، امیرسرتیپ خلبان شهید حسین قاسمی در سال ۱۳۳۳ در شهرستان آمل متولد شد و در جوانی بدلیل علاقه ذاتی‌اش برای گذراندن دوره خلبانی به اصفهان آمد.

شهید قاسمی مدتی را در اسارت عراقی‌ها بود و در زندان بدلیل اقامه بموقع نماز مورد غضب بعثی‌ها قرار گرفت و پس از آنکه موفق نشدند او را از اقامه نماز باز دارند، این خلبان مومن و متدین را به شهادت رساندند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول