اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

غربالگری بیش از 63درصد جمعیت گناباد و بجستان در پویش ملی سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: بیش از 63 درصد جمعیت بالای 18 سال شهرستان‌های گناباد و بجستان در راستای اجرای پویش ملی سلامت غربالگری شدند.

غربالگری بیش از 63درصد جمعیت گناباد و بجستان در پویش ملی سلامت

به گزارش خبرنگار فارس از گناباد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی در جلسه با نماینده وزارت بهداشت در طرح پویش ملی سلامت از رشد ۱۰ درصدی غربالگری فشارخون و دیابت نسبت به میانگین کشوری در دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: از بین ۹۱ هزار نفر جمعیت واجد شرایط غربالگری تاکنون ۶۳/۳ درصد آنها در قالب پویش ملی سلامت غربالگری شدند.

احمدی خاطر نشان کرد: مهمترین هدف در اجرای طرح پویش ملی سلامت توجه مردم به سلامتشان است و مراکز بهداشتی و درمانی در دانشگاه علوم پزشکی گناباد برای سنجش فشارخون و دیابت آمادگی کامل دارند تا درصورتی که فردی احتمال ابتلا به این بیماری را داشته باشد معرفی شود تا از خدمات آن مراکز استفاده کند.

کلهر، نماینده وزارت بهداشت در پویش ملی سلامت، اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گناباد را در اجرای هرچه بهتر این پویش عالی ارزیابی کرد و گفت: موضوع پیگیری خانه به خانه و اطلاع رسانی در سطح شهر و مراکز بهداشتی و درمانی و همراهی و تعامل با ادارات سطح شهرستان با دانشگاه را در سطح ایده آل توصیف کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول