اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

هشدار پلیس فتا درباره جرایم سایبری مرتبط با انتخابات

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری گفت: درج آگهی یا نشر محتوا علیه نامزدهای انتخاباتی و گروه‌های سیاسی توسط رسانه‌های همگانی ممنوع است و در صورت مشاهده افراد مرتکب به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

هشدار پلیس فتا درباره جرایم سایبری مرتبط با انتخابات

مرتضی عسگری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد، گفت: درج آگهی یا نشر محتوا علیه نامزدهای انتخاباتی و گروه‌های سیاسی توسط رسانه‌های همگانی ممنوع است و افراد مرتکب به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری افزود: برابر ماده ۷۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، درج آگهی یا نشر اکاذیب علیه نامزدهای انتخاباتی یا احزاب و گروه‌های سیاسی و یا اعلام خلاف واقع انصراف نامزدها توسط رسانه‌های همگانی ممنوع است.

نشر اکاذیب علیه نامزدهای انتخاباتی ممنوع است!

وی ادامه داد: پلیس فتا و ضابطان قوه قضائیه موظف به رصد جرایم سایبری و جلوگیری از وقوع این گونه جرایم هستند و افراد مرتکب به مراجع قضایی معرفی شوند.

 عسگری بیان کرد: پلیس فتا تحرکات کاندیداها و طرفداران آن‌ها در فضای مجازی را به دقت رصد کرده و متاسفانه مشاهده می‌شود کاربران عضو کانال‌ها و گروه‌های خبری با هویت ناشناس اقدام به هتک حرمت، تخریب و انتشار اکاذیب در مورد برخی کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌کنند و نظارت مدیران کانال‌ها و گروه‌ها در این زمینه ضعیف است.

وی عنوان کرد: در صورت مشاهده و عدم توجه به تذکرات و توجیه و ارشاد پلیس فتا، پرونده قضایی برای این افراد تشکیل می‌شود.

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری خطاب به نامزدهای انتخاباتی گفت:  توصیه می‌شود نامزدها با تشکیل گروه کارشناسی نسبت به رصد فضای مجازی اقدام کرده و با اطلاع از نظرات مردم و رصد تخلفات احتمالی نامزدهای دیگر در فضای مجازی آن‌ها را به مراجع ذی‌ربط گزارش دهند.

وی افزود: از سوی دیگر انتشار محتوای تبلیغاتی توسط نامزدهای انتخاباتی یا هواداران آن‌ها در رسانه‌های فضای مجازی غیرمجاز و فیلتر شده و شبکه‌های ماهواره‌ای معاند، رادیو و تلویزیون‌های اینترنتی فاقد مجوز سازمان صوت و تصویر فراگیر ممنوع است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول