اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

توجه به عدالت شنیداری رویکرد جشنواره شانزدهم موسیقی نواحی بود

در آخرین شب از اجرای گروه‌های موسیقی نواحی محمدعلی مرآتی دبیر شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی، توجه به عدالت شنیداری و استفاده از موسیقی عربی را از دستاوردهای مهم این جشنواره دانست.

توجه به عدالت شنیداری  رویکرد جشنواره شانزدهم موسیقی نواحی بود

محمدعلی مرآتی دبیر شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی در شب پایانی این رویداد به خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس گفت: بخش ملی  شانزدهمین دوره جشنواره نواحی به طور ویژه و گزیده‌ از پنچ منطقه‌ای که در مرحله اول از استان‌های گرگان، جهارمحال و بختیاری، تبریز،کرمانشاه و کرمان انتخاب شدند، امشب به اجرای سوم و آخر رسید.

وی افزود: با توجه به  تصمیمی که امسال مبنی بر توجه به موسیقی عربی داشتیم ، در این جشنواره چند گروه بین‌المللی از عراق به اجرا پرداختند که اتفاق مثبتی در بحث تعامل با موسیقی های دیگر نواحی صورت گرفت.

دبیر شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی اظهار کرد: بزرگترین دستاورد ما عدالت شنیداری در پنج منطقه بود که به وجود آمد؛ البته توجه به ادامه مسیر بسیار مهم است. در این دوره برخلاف سال‌های گذشته که گروه ها زیر ۱۰۰ نفر دعوت می‌شدند نزدیک به ۴۰۰ نفر به صورت هدفمند دعوت شدند و ما شاهد هنرمندی آن‌ها بودیم.

وی با اشاره به برنامه‌های اختتامیه شانزدهم خاطرنشان کرد: اختتامیه یک روال دولتی و اداری دارد. 2 گروه برجسته اجرا خواهند داشت  و به 5 نفر نشان درجه یک هنری اعطاء خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول