اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

پیشگیری از یک حمله تروریستی در آلمان

یک رسانه آلمانی با استناد به منابع خود مدعی شد در ایام کریسمس و سال نو، تروریست‌ها قصد داشتند با خودروی مملو از مواد منفجره به کلیسای جامع کلن در آلمان حمله کنند.

پیشگیری از یک حمله تروریستی در آلمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشبنه، «بیلد» روزنامه آلمانی با استناد به منابع خود مدعی شده که در کریسمس و سال نو، تروریست‌ها قصد داشتند با خودروی مملو از مواد منفجره به کلیسای جامع کلن در آلمان حمله کنند.

به نوشته این نشریه، در روز سال نو، فرد انتحاری قرار بود با خودروی حامل مواد منفجره وارد کلیسای جامع کلن شود. در همان زمان، حمله مشابهی در کلیسای جامع سنت استفان در مرکز وین برنامه‌ریزی شده بود.

بر اساس اطلاعات منابع بیلد، مجموعه‌ای از  حملات تروریستی از جمله در مراسم کریسمس با حضور سیاستمداران بلندپایه در آلمان در پایان دسامبر 2023 را «محمد رجب» یک فرد 30 ساله اهل تاجیکستان، طرح‌ریزی کرده بود.

به ادعای این روزنامه، وی از جمله مظنونان برای انجام حمله تروریستی به شمار می‌رود که در پایان ماه دسامبر سال گذشته میلادی رسانه‌های آلمانی و اتریشی در مورد بازداشت آنها خبر داده بودند.

آن موقع اعلام شد که در میان بازداشت‌شدگان یک نفر از اهل تاجیکستان به همراه همسرش و یک مرد دیگر حضور دارند.

این روزنامه با استناد به منابع خود مدعی شده بود که بازداشت‌شدگان طبق اطلاعات اولیه می‌خواستند یک حمله تروریستی برای داعش خراسان انجام دهند.

در همین حال، این نشریه نوشته است که در جریان جستجو در یکی از اماکن احتمالی حمله – کلیسای جامع کلن- هیچ ماده منفجره‌ و مدرکی در خانه‌شان یافت نشد.

همچنین، نه اسلحه و نه خودرویی که گفته می‌شود با آن قصد انجام این حمله تروریستی را داشتند، پیدا نشد و همدستان بازداشت شدگان شناسایی نشدند. علاوه بر این به ادعای این نشریه مظنونان این حملات تروریستی تمام اطلاعات را از گوشی هوشمند خود حذف کرد اما، علیرغم این همه، به دلیل خطر بالای حملات تروریستی، اقدامات ویژه‌ای اتخاذ شد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول