اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

بیش از ۱۱ درصد مساحت چهارمحال و بختیاری جزو مناطق حفاظت شده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۱۱.۸ درصد مساحت استان جزو مناطق حفاظت شده است، گفت: تا کنون 433 گونه جانوری، 301 گونه پرنده، 46 گونه پستاندار، 49 گونه خزنده، چهار گونه دوزیست، 34 گونه ماهی و یک هزار و 360 گونه گیاهی در این استان به ثبت رسیده است.

بیش از ۱۱ درصد مساحت چهارمحال و بختیاری جزو مناطق حفاظت شده است

سعید یوسف‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به اینکه مبنای کاری سازمان محیط زیست بر اساس آمایش سرزمینی و قوانین بالادستی است، گفت: جهت راه‌اندازی هر فعالیت اقتصادی تولیدی لازم است تاییدیه محیط زیست اخذ شود، همچنین مدیریت تالاب‌ها، هوای پاک، آب و خاک، مدیریت پسماند و حفاظت از تنوع زیستی و طبیعت بر عهده این سازمان است.

 مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود هشت تالاب در استان که مدیریت و حفاظت از آن‌ها به عهده سازمان محیط زیست است، ادامه داد: در پاسگاه‌های محیط‌بانی استان ۲۰۰ نیرو به منظور جلوگیری از تخریب تنوع زیستی، شکار غیرمجاز و قطع درختان فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه این محیط‌بانان در مناطق دوردست و صعب‌العبور مشغول خدمت هستند، افزود: حوزه حفاظت محیط زیست کشور تا کنون ۱۲۲ شهید و جان‌نثار داشته است.

فرسودگی ناوگان حفاظت محیط‌ زیست چهارمحال و بختیاری

یوسف‌پور با اشاره به فرسودگی ناوگان و کمبود نیروی حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: در استان و خصوصا شهرستان‌های جدید کمبود خودرو داریم.

وی با بیان اینکه هدف و برنامه سازمان هوشمندسازی حفاظت محیط زیست است، گفت: در تالاب‌های استان شاهد نصب دوربین‌های دید در شب و استفاده از این دوربین‌ها در مناطق تحت مدیریت جهت کنترل‌ و گشت‌های شبانه هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۱۱.۸ درصد مساحت استان جزو مناطق حفاظت شده است، ادامه داد: تا کنون ۴۳۳ گونه جانوری، ۳۰۱ گونه پرنده، ۴۶ گونه پستاندار، ۴۹ گونه خزنده، چهار گونه دوزیست، ۳۴ گونه ماهی و یک هزار و ۳۶۰ گونه گیاهی در استان به ثبت رسیده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه پلنگ ایرانی، کرکس مصری، اردک سرسفید و بالابان از گونه‌های جانوری در خطر انقراض استان به شمار می‌روند، خاطرنشان کرد: برای حفاظت ویژه از گونه‌های غاز پیشانی‌ سفید کوچک، پلنگ ایرانی، خرس قهوه‌ای، قوچ و میش وحشی و قزل‌آلای خال قرمز برنامه‌‌ عملیاتی  در دستور کار اداره‌کل حفاظت محیط زیست قرار دارد. 

پایان پیام/ ۶۸۰۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول