اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فردا روز لامرد است

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گفت: با افتتاح نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی ،هنری ، عمرانی ، صنعتی ، ورزشی ، میراث فرهنگی و گردشگری و...برای اولین بار، شاهد معرفی پتانسیل و ظرفیت های بالای شهرستان در حوزه های مختلف به مردم لامرد و استان خواهیم بود.*

فردا روز لامرد است

به گزارش خبرگزاری فارس از لامرد، دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان لامرد با اشاره به برگزاری روز و هفته لامرد در 19دی ماه  گفت: برای نشان دادن ظرفیت ها و پتانسیل های تاریخی، ورزشی، اقتصادی، فرهنگی، هنری، گردشکری، علمی، دینی و... شهرستان، یک فرصت مغتنمی بوجود آمد تا بتوانیم این شهرستان را به همشهریان، هم استانی ها و هموطنان معرفی کنیم.

وی بیان کرد: از سال ۱۴۰۱ با تهیه سند زیست بوم فرهنگی شهرستان لامرد توسط کمیته ای به همین نام  وقایع و رویدادهای تاریخی که شهرستان در آن تاثیرگذار بوده را احصا کردیم.

هنرپیشه گفت: در جلسه آبان ماه شورای اداری در سال ۱۴۰۱ به اتفاق آراء و بدون نظر مخالف با عنایت به غیورمردی، سلحشوری و نقش پررنگ شهرستان لامرد در عملیات کربلای چهار و پنج و تقدیم ۳۶شهید، "۱۹ دی ماه بعنوان روز لامرد" و از ۱۹ لغایت۲۶ دی ماه بعنوان هفته لامرد نیز نامگذاری شده است.

وی، هدف از برگزاری روز لامرد و هفته لامرد را معرفی پتانسیل و ظرفیت بالای شهرستان در حوزه های مختلف یاد کرد و گفت: معرفی و تجلیل از مفاخر و افتخارآفرینان لامرد در حوزه های علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی، و عمرانی است.

هنرپیشه تصریح کرد: بیش از ۶۰ غرفه در این نمایشگاه دایر می شود که غرفه های نمایشگاه لامرد قدیم، انقلاب، دفاع مقدس و آیین های سنتی نیز به تصویر کشیده می شود و در معرض دید عموم قرار داده خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که غرفه هایی از پنج بخش مرکزی، علامرودشت، اشکنان، چاهورز، و خیرگو نیز دایر می شود اظهار کرد: ماکت آموزش نظام قدیم، آیین های سنتی، لباس های محلی، غرفه های غذاهای محلی و پخت نان نیز برپا خواهد شد.

هنرپیشه گفت: در دومین  روز  هفته لامرد با برپایی یادواره ۳۶ شهید عملیات غرور آفرین کربلا ۴ و ۵   تجلیل از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و بیان خاطرات و استفاده از سخنرانان مطرح کشوری  خواهیم داشت.

وی با بیان این موضوع که مراسم پیاده روی همگانی لامردی ها در شب جمعه را خواهیم داشت خاطرنشان کرد: مراسم رونمایی از کتاب تعدادی از مولفان بومی  همراه با برگزاری نمایشگاه کتاب نویسندگان را خواهیم داشت.

او گفت:همایش لامرد در مسیر توسعه ،  کارگاه داستان نویسی استاد احمد اکبرپورهمراه با مسابقات فرهنگی و هنری شامل انشاء، مسابقه پیامکی،  مسابقه نقاشی و مسابقه کتاب خوانی با موضوع لامرد و مسایل مرتبط را اجرا خواهیم کرد.

وی، برنامه اردوی راهیان پیشرفت و بازدید از صنایع و پیشرفت های لامرد و اماکن تاریخی، زیارتی و... سطح شهرستان در هفته لامرد را از دیگر برنامه های هفته لامرد ذکر کرد.

هنرپیشه گفت: این برنامه ها با محوریت شورای فرهنگ عمومی شهرستان و با پنج کارگروه نمایشگاه ها، فرهنگی هنری ورزشی و مراسمات، تبلیغات، تشریفات و نظارت است.

وی در پایان با بیان اینکه در فصل سرما قرار داریم خاطر نشان کرد تمام تلاش اعضای ستاد این بود و هست که از مکان‌های مسقف و سالن ها برای اجرای برنامه ها استفاده شود.

 

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول