اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

دیو آلودگی چو بیرون رود؛ شرکت کربن ایران در آستانه خروج از اهواز

رییس کل دادگستری خوزستان گفت: فرآیند جابه جایی شرکت کربن ایران از محدوده شهر اهواز به شهرک صنعتی شماره پنج این شهرستان از بهمن ماه امسال آغاز می‌شود.

دیو آلودگی چو بیرون رود؛ شرکت کربن ایران در آستانه خروج از اهواز

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز،  علی دهقانی رییس کل دادگستری خوزستان به وضعیت آلودگی هوای شهر اهواز و حفظ محیط زیست و سلامت مردم استان تأکید کرد و گفت جابجایی شرکت کربن ایران از منطقه شهری اهواز موضوعی است که مدت‌هاست در دست پیگیری قرار دارد.

رییس کل دادگستری خوزستان تصریح کرد: فرآیند جابه جایی شرکت کربن ایران از محدوده شهر اهواز به شهرک صنعتی شماره پنج این شهرستان از بهمن ماه امسال آغاز می‌شود.

استمرار فعالیت شرکت کربن بلک در محدوده شهر اهواز و آلودگی هوای منطقه به دلیل فعالیت این شرکت، موجب نگرانی و انتقادات مردم و مقامات محیط زیستی شده است. انتقال شرکت کربن بلک به خارج از محدوده شهر اهواز می‌تواند گامی موثر در جهت حفاظت از محیط زیست و بهبود کیفیت هوای شهر باشد.

سرپرست معاونت محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان چندی پیش گفته بود: در حال حاضر مهم‌ترین شرکت‌های صنعتی مستقر در اهواز که باید جابه‌جا شوند، شرکت کربن بلک و در مرحله بعد شرکت نورد هستند.

مهری، مدیرعامل بانک صنعت و معدن در ماه دی سال ۱۴۰۰، اعلام کرد که مبلغ ۱۲ هزار میلیارد ریال برای انتقال شرکت کربن ایران به خارج از شهر اهواز، بر اساس تصمیمات سفر رییس جمهور به خوزستان، اختصاص داده خواهد شد.

شکور شمس مدیرعامل شرکت کربن اهواز دی ماه ۹۸ گفته بود یکی از دغدغه‌ها و مسائل اصلی ما، انتقال کارخانه به خارج از اهواز است اما اینکه چرا تاکنون این جابه‌جایی انجام نشده به دلیل این است که تاکنون تایید سهامدار عمده را نگرفته‌ایم.

کارخانه شرکت کربن ایران از سال ۱۳۵۳ در اهواز مستقر شده است و برای صنعت‌هایی نظیر تایر خودرو، لاستیک، پلیمر و پلاستیک، کربن سیاه یا دوده صنعتی تولید می‌کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول