اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مرمت و ساماندهی بازار قاجاری آرادان

مسؤول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آرادان از آغاز مرحله دوم مرمت و ساماندهی بازار آرادان خبر داد.

مرمت و ساماندهی بازار قاجاری آرادان

به گزارش خبرگزاری فارس از آرادان، غلام‌عباس خاکسار، مسؤول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آرادان عصر امروز به خبرنگاران گفت: با توجه به ایجاد کانال انتقال آب در کف بازار، در فاز دوم، نصب نرده‌های آهنی روی کانال آب کف بازار سرپوشیده آرادان آغاز شده است.

وی افزود: در فاز اول با توجه به شکستگی لوله آبروی کف بازار و جمع شدن آب به‌خصوص آب باران و ورود آن به مغازه‌های بازار، اقدامات لازم انجام شد.

مسؤول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آرادان ادامه داد: در این مرحله از مرمت، قسمتی از کف بازار و تمامی لوله‌های آبروی کف بازار جمع‌آوری و با ایجاد کانال انتقال آب در کف، آب‌های سطح معبر بازار به بیرون هدایت شد.

خاکسار گفت: در سال‌های گذشته نیز دریچه‌ها و نورگیرهای بازار نصب، آجرها و ناودان‌های تخریب‌شده آن تعویض و پوشش پشت‌بام با کاه‌گل مرمت‌ شده است.

بازار آرادان مربوط به اوایل دوران قاجار و به شماره ۳۵۴۹ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

پایان پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول