اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

عقب نشینی جانسون از موضع ترامپ در انتخابات 2020

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در جدیدترین موضع‌گیری خود از ادعای دونالد ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ عقب نشینی کرده و عنوان کرد منکر نتایج انتخابات ۲۰۲۰ نیستم.

عقب نشینی جانسون از موضع ترامپ در انتخابات 2020

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه جدیدی که روز یکشنبه از وی پخش شد، قاطعانه از این ایده که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا برنده واقعای انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا بوده است، عقب نشینی کرد. اقدامی که به طور قطعی خشم ترامپ و هواداران جمهوری‌خواهش را برانگیخت.

به گزارش «ایندیپندنت» رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا که سال گذشته پس از برکناری «کوین مک کارتی» به سمت ریاست این مجلس انتخاب شد، در جریان مصاحبه‌ای که با خبرنگار سی‌بی‌اس نیوز داشت،در موضعی متفاوت از مواضع ترامپ، انکار نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را رد کرد و استدلال کرد: حتی همه جمهوری‌خواهانی که در آن سال برای باطل کردن نتایج انتخابات تلاش می‌کردند اکنون این ادعا را قبول ندارند.

جانسون در آن زمانی یکی از اعضای نسبتا جدید مجلس نمایندگان بود. سالی که در اواخر آن بیش از ۱۰۰ مقام منتخب جمهوری‌خواه در کنگره با امضای نامه‌ای جهت ارائه به دیوان عالی کشور استدلال کرده بودند که نتایج رای‌گیری در چهار ایالت اصلی آمریکا موسوم به ایالت‌های نبرد بایستی باطل اعلام شود چرا که این ایالت‌ها تحت تاثیر پاندمی کرونا در قوانین انتخاباتی خود تغییراتی ایجاد کرده‌اند.

با این حال، دادگاه عالی آمریکا به دلایلی درخواست جمهوری‌خواهان را رد کرده و شکایت کمپین ترامپ را برای رسیدگی به این موضوع نادیده گرفت. اکنون جانسون به عنوان رئیس مجلس نمایندگان به صراحت عنوان کرده است که بایدن به عنوان پیروز انتخابات ۲۰۲۰ بوده و آرای کسب شده‌ از سوی وی «تایید شده است».

جانسون در این رابطه عنوان کرد: رئیس‌جمهور بایدن به عنوان برنده انتخابات تایید شد و سوگند یاد کرد و بر همین اساس به مدت سه سال رئیس‌جمهور آمریکا بوده است. اظهارات جانسون در این مصاحبه کاملا مخالف با اقدامات ترامپ برای بی‌اعتبار جلوه دادن نتایج انتخابات ۲۰۲۰ عنوان می‌شود.

ترامپ از همان ابتدا که نتایج انتخابات مشخص شده بود، ادعا کرد که قربانی تقلب در انتخابات شده است و اقدامات زیادی برای باطل اعلام کردن آرای انتخابات در چندین ایالت انجام داد. تماس با مقامات ارشد ایالت جورجیا جهت اضافه کردن ۱۰ هزار برگه رای به صورت مخفیانه به مجموع آرای انتخاباتی از این موارد بود.

اظهارات ضد ترامپ مایک جانسون در حالی مطرح شد که وی عنوان کرد، با دموکرات های کنگره آمریکا به رهبری سناتور« چاک شومر» رهبر اکثریت سنا در باب هزینه‌های دولت برای سال مالی ۲۰۲۴ به توافق رسیده است.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول