اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

مردم قم پیوسته پیشتاز عرصه دفاع از حریم دین هستند

در بیانیه مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم آمده است: نقش قم و مردم بصیر و زمان‌شناس آن در تحولات تاریخ معاصر ایران اسلامی، نقشی بی‌بدیل و تعیین‌کننده است؛ نگاهی به تاریخ پرافتخار قم مؤید این نکته است که مردم قم پیوسته پیشتاز و پیش‌ آهنگ عرصه دفاع از حریم دین و مقدسات و اولیای آن بوده‌اند.

مردم قم پیوسته پیشتاز عرصه دفاع از حریم دین هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بیانیه مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم بمناسبت سالروز قیام خونین ۱۹ دی سال ۱۳۵۶ مردم قم به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)

۱۹دی مبدأ یک حرکت عمومی در میان ملت ایران شد .

نقش قم و مردم بصیر و زمان‌شناس آن در تحولات تاریخ معاصر ایران اسلامی، نقشی بی‌بدیل و تعیین‌کننده است؛ نگاهی به تاریخ پرافتخار قم مؤید این نکته است که مردم قم پیوسته پیشتاز و پیش‌ آهنگ عرصه دفاع از حریم دین و مقدسات و اولیای آن بوده‌اند.

حماسه ماندگار ۱۹دی ۱۳۵۶ یکی از بزنگاه‌های تاریخی است که مردم قم طی آن با حضوری جانانه، اوج حمیّت و غیرتمندی خویش را نسبت به ارزش‌های دینی و دفاع از مرجعیت عظمای شیعه به اثبات رساندند.

حضور به‌هنگام‌  مردم قم در روز ۱۸ دی ماه سال ۱۳۵۶ در بیوت مراجع عظیم الشان تقلید و فضلای انقلابی حوزه علمیه و جان‌فشانی شهدای روز ۱۹دی در دفاع از حریم نورانی ولایت و مرجعیت و مقام والای حضرت امام خمینی (قدس سره الشریف) پیوند عمیق و اعتقادی امام و امت را به نمایش گذاشت.

اهمیت حماسه ۱۹ دی آن‌گاه روشن‌تر می‌شود که بدانیم این واقعه، نقطه آغاز سقوط نهایی رژیم وابسته پهلوی بود، این حماسه تاریخی تجلی اوج عشق و دلدادگی ملت مسلمان ایران به مقام شامخ ولایت و مرجعیت بود.

امسال در حالی سالگرد قیام خونین ۱۹دی را گرامی می‌داریم که ایادی استکبار که توان رودررویی با سپاه سرافراز و ارتش قدرتمند ما را ندارند، در ایام سالگرد بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی، تعدادی از مردم بی‌گناه که اکثرا زن و کودک بودند را در کرمان به خاک وخون کشیدند.

دقیقاً همین ایام مصادف است با اوج‌گیری قیام طوفان‌الاقصی درغزه و کرانه‌باختری که مردم فلسطین پس از سال‌ها مبارزه، سرانجام با الگوگیری از انقلاب اسلامی بپا خاسته‌اند و بیش از سه ماه است که با دادن ده‌ها هزار شهید و مجروح، در مقابل رژیم کودک‌کش صهیونیستی مقاومت می‌کنند و با مبارزه جانانه خود، آمریکای جهانخوار و هم‌پیمانان او را وادار به شکست کرده‌اند .

مجمع هماهنگی پیروان امام ورهبری استان قم مجدداً جنایت هولناک کرمان و کشتار وحشیانه مردم مظلوم فلسطین و غزه و ترور فرمانده سپاه قدس در سوریه و فرمانده ارشد حماس و اعضاء حزب‌الله در لبنان را بشدت محکوم کرده و با گرامی‌داشت حماسه تاریخی ۱۹دی و ادای احترام به مردم شریف و انقلابی قم و شهدای گلگون‌کفن روز ۱۹دی و خانواده معظم شهدا، بیعت مجدد خودرا با آرمان‌ها و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی، امام راحل و رهبر معظم انقلاب و شهدای مظلوم انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعین حرم و شهدای مقاومت بخصوص سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اعلام می‌دارد.

والسلام

مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم

۱۸دی ۱۴۰2

پایان پیام/ 78041

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول