اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

ضرورت ایجاد فرصت‌ شغلی جدید توسط دستگاه‌های اجرایی متناسب با نیاز کشور

مدیرکل ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم با اشاره به ضرورت و روش‌های هدایت شغلی دانشجویان گفت: ضروری است که وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی متناسب با نیازهای کشور و رشد علوم بتوانند فرصت‌های شغلی جدید ایجاد کنند.

ضرورت ایجاد فرصت‌ شغلی جدید توسط دستگاه‌های اجرایی متناسب با نیاز کشور

محمدسعید سیف مدیرکل ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با بیان اینکه توانمندی شغلی و مهارت‌های تخصصی می‌تواند عامل مناسبی برای اشتغال دانش آموختگان باشد، گفت: ضروری است تا حد الامکان دانشجویان در حین تحصیل مهارت‌های لازم برای مشاغل آتی خود را کسب کنند.

وی افزود: در عین حال باید توجه داشت که اگر فرصت‌های شغلی مناسب و جدید نیز در کشور ایجاد شود، نمی‌توان از جوانان دانش آموخته کشور بهره مناسب برد. به عبارت دیگر دانشگاه‌ها و مراکز علمی باید حداکثر سعی خود را داشته باشند که برنامه‌ها و روش‌های موثری در راستای توانمندسازی دانشجویان و آشنایی آنها با محیط واقعی کسب و کار به اجرا بگذارند ولی ضروری است که وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی نیز متناسب با نیازهای کشور و رشد علوم بتوانند فرصت های شغلی جدید ایجاد کنند.

* ایجاد بیش از ۷۰ مرکز هدایت شغلی در دانشگاه‌ها

مدیرکل ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم گفت: درباره وظیفه وزارت عتف و دانشگاه‌ها خوشبختانه اقدامات چند سال اخیر بسیار مفید بوده و هم اکنون فعالیت‌های مختلفی مثل رصد اشتغال دانش آموختگان، توسعه دوره‌های مهارت افزایی و ایجاد مراکز هدایت شغلی در دانشگاه‌ها انجام شده و در حال حاضر هر ساله بیش از ۱۰۰ دوره مهارتی برای افزایش مهارت شغلی دانشجویان اضافه بر واحدهای درسی در هر دانشگاه برگزار می‌شود و مسلماً این موضوع می‌تواند نتایج بسیار مثبتی داشته باشد. همچنین ایجاد بیش از ۷۰ مرکز هدایت شغلی در دانشگاه‌ها باعث انواع فعالیت‌ها مثل شناسایی فرصت‌های شغلی، برگزاری نمایشگاه کار، هدایت و مشاوره شغلی و بسیاری مباحث مرتبط دیگر شده است.

سیف تأکید کرد: در کنار همه فعالیت‌های فوق باید به این موضوع هم توجه داشت که همکاری و مشارکت صنایع و دستگاه‌های اجرایی در این امر ضروری است و در همه کشورهای پیشرفته دانشگاه و صنعت تعامل و همکاری بسیار منسجمی برای توانمند‌سازی دانش آموختگان متناسب با نیاز بازار و صنعت دارند. این کارها در قالب دوره‌های کارآموزی، کارورزی و بازدیدهای صنعتی تخصصی بسیار مورد توجه هستند و طبیعتاً باید در کشور ما هم جدی‌تر گرفته شود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با مصوبات و برنامه‌های تدوین شده در معاونت آموزشی وزارت عتف قرار است این موارد به صورت جدی‌تر و با کیفیت مناسب ساماندهی شوند. مسلماً در این مسیر حمایت وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی ضروری است و امیدوارم بتوان با اینگونه همکاری‌ها محیط مناسب و شرایط ایده‌آلی برای آشنایی دانشجویان و دانش آموختگان با محیط‌های واقعی کار فراهم کنیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول