اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

کارگاه توانمندسازی و تجلیل از برترین‌های قرآنی و نماز در شهرستان کهگیلویه

کارگاه توانمندسازی نماز و پیش اجلاسیه نماز همزمان با سراسر کشور در شهرستان کهگیلویه با حضور معاونان، مربیان پرورشی و فعالان نماز در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

کارگاه توانمندسازی و تجلیل از برترین‌های قرآنی و نماز در شهرستان کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری فارس از دهدشت؛ کارگاه توانمندسازی نماز و پیش اجلاسیه نماز همزمان با سراسر کشور در شهرستان کهگیلویه با حضور معاونان، مربیان پرورشی و فعالان نماز در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام مجید بهادری در این اجلاس به چیستی، چرایی و چگونگی نماز پرداخت و گفت: نماز بهترین وسیله برای رشد و احیاء شخصیت انسان است نماز رعایت ادب عبودیت است.

بهادری در راستای اینکه چرا نماز بخوانیم، بیان کرد: خداوند نماز را آفرید تا انسان را از تکبر دور کند و در نماز قرآن بخواند.

وی با بیان این که تمام قرآن کریم در سوره حمد گرد آمده است به چگونه نماز خواندن اشاره کرد و از طهارت، قبول و کمال به عنوان سه شرط نماز خواندن نام برد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه از بازداشتن انسان از گناه، از بین بردن گناهان، سبب آرامش و تقویت ایمان به عنوان چهار خاصیت مهم نماز از منظر قرآن یاد کرد.

حجت‌الاسلام بهادری از خراب شدن زندگی، اتصال به شیطان، ضعف عقل و جهنمی شدن به عنوان چهار ضرر ترک نماز نام برد.

الیاس آذرکمان معاون پرورشی و تربیت بدنی هدف از برگزاری این اجلاسیه را توانمندسازی و ارتقاء سطح آگاهی دبیران الهیات عنوان کرد. 

وی به اهمیت مسئله نماز در سطح مدارس پرداخت و تاکید کرد: برپایی نماز و اجرای آن در مدارس موجب رشد و شکوفایی معنوی و نزدیک شدن دانش آموزان با پروردگار می شود.

آذرکمان گفت: ما به عنوان معاون و مربی پرورشی باید الگوهای خوبی برای دانش آموزان باشیم تا بتوانیم دانش آموزان را با خود همراه کنیم‌.

وی در ادامه افزود: برقراری ارتباط سازنده، خوش اخلاقی، درک موقعیت دانش آموزان، عطوفت و مهربانی با دانش آموزان از ویژگی های یک پیش نماز خوب است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی نقش سازنده والدین را یاد آور شد و گفت: والدین الگوی ملموس و خوبی برای دانش آموزان هستند و به کیفیت بخشی نماز کمک می کنند.

وی همچنین همکاران و سایر دبیران و معلمان را به اقامه نماز در مدارس دعوت کرد و گفت: دبیران و معلمان الگوهای بسبار خوبی برای دعوت دانش آموزان به نماز هستند.

در پایان از فرهنگیان و دانش آموزان دارای مقام های کشوری، استانی و شهرستانی در مسابقات قرآن، عترت و نماز تجلیل شد.

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول