اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

تحقق ۱۱۷ درصدی برنامه‌های آموزشی فنی‌وحرفه‌ای استان بوشهر

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از تحقق ۱۱۷ درصدی برنامه‌های آموزشی خبر داد و گفت: اجرای برنامه‌های آموزش مهارتی در استان بوشهر شتاب گرفت.

تحقق ۱۱۷ درصدی برنامه‌های آموزشی فنی‌وحرفه‌ای استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، عبدالمجید دراهکی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ‌ای استان بوشهر صبح امروز در نشست ارائه برنامه‌ها و رویکردهای فنی و حرفه‌ای در بوشهر، اظهار کرد: پیرامون توسعه کمی و کیفی آموزش‌های مهارتی، بخش غیردولتی همسو با بخش دولتی، در سند آمایش استان، جلب مشارکت در بخش غیر دولتی و بنگاه‌های اقتصادی زودبازده برای سرمایه‌گذاری و آموزش‌های مهارتی با پشتیبانی بخش دولتی است.

وی افزود: تدوین سند جامع استانی مهارت بر اساس مطالعات منطقه‌ای و آمایش سرزمین، استانداردنویسی دوره‌های آموزشی جدید، بروزرسانی آموزش‌های مهارتی، ارتقای مهارت‌های مربیان این سازمان، ترویج و تشویق مهارت‌آموختگان در ایجاد تعاونی‌های مهارت بنیان متناسب با ظرفیت‌های اقتصادی، راه‌اندازی و تأسیس مراکز رشد و هدایت نخبگان مهارتی به‌سوی این بنگاه‌ها جهت تجاری‌سازی ایده‌ها، ایجاد واحدهای مطالعاتی و پژوهشی به منظور ترویج، تشویق و تطبیق ظرفیت‌های درون سازمانی با مطالبات بیرونی و تنوع‌بخشی در برنامه‌های آموزشی این اداره کل است.

دراهکی تاکید کرد: فراهم کردن زیرساخت‌ها و بسترسازی جهت حضور تشکل‌های حمایتی و خیرین مهارتی، کاریابی‌ها و بنگاه‌های کسب و کار در جنب و جوار مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و غیردولتی، آینده‌پژوهی مشاغل در حوزه‌های اصلی فناوری و تهیه و تدوین مدل‌های نو و جدید با هدف ارتقای شاخص‌ها و مؤلفه‌های آموزشی در امر مهارت‌آموزی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر تاکید کرد: این امر شامل همه نیروی منابع انسانی، تجهیزات آموزشی کارگاهی، منابع آموزشی و استانداردها و فضاها و اماکن آموزشی است.

وی، مجموع عملکرد آموزشی بخش دولتی در ۹ ماهه سال جاری را پنج میلیون و ۱۸۹ هزار و ۲۴۱ نفر ساعت معادل ۲۶ هزار و ۳۴۹ نفر دوره دانست و افزود: در این دوره در مجموع تعداد ۱۷ هزار و ۶۸ نفر مرد و ۹ هزار ۲۸۱ نفر زن متقاضی بوده‌اند.

دراهکی ادامه داد: سهم آموزش‌های مهارتی غیررسمی در بخش دولتی در خوشه‌های صنعت ۴۱ درصد، خدمات ۴۸ درصد، کشاورزی ۴ درصد و فرهنگ و هنر ۷ درصد تخمین زده شد.

وی بیان داشت: مجموع عملکرد آموزشی در بخش غیردولتی در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۲ میلیون و ۵۵۱ هزار و ۳۰۱ نفر- ساعت در قالب ۱۵ هزار و ۹۷۵ نفر دوره آموزشی در آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد استان بوشهر اجرا شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر بیان کرد: از ۱۵ هزار و ۹۷۵ نفر دوره آموزش ارائه شده، ۱۲ هزار و ۳۰۹ نفر زن و ۳ هزار و ۴۷۲ نفر مرد و تعداد ۱۹۴ نفر هم در آموزشگاه‌های دومنظوره آموزش دیده اند.

به گفته دراهکی، این آموزش‌ها در بخش‌های خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی در ۴۷ رشته آموزشی از قبیل امور مالی و بازرگانی، فناوری اطلاعات، مراقبت و زیبایی، طراحی و دوخت، تکنولوژی فرهنگی، عمران، تأسیسات، صنایع‌دستی و… در قالب ۶۴۰ حرفه مهارتی به متقاضیان ارائه شده است.

این مقام مسوول گفت: درصد تحقق آموزش‌های مهارتی غیررسمی در بخش غیردولتی در ۹ ماهه امسال را ۱۱۷ درصد از تعهد را پوشش داده است.

وی افزود: مجموعاً در استان بوشهر ۳۰۸ آموزشگاه دارای مجوز بوده و بیش از ۴۰ درصد تعهدات آموزشی اداره کل را اجرا می‌نمایند که از این تعداد ۱۸۷ آموزشگاه در حوزه بانوان، ۶۸ آموزشگاه در حوزه برادران و ۵۳ آموزشگاه به صورت دو منظوره فعالیت آموزشی دارند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر، اقدامات صورت گرفته ۹ ماهه را در راستای ارتقای کیفی آموزش‌های ارائه شده توسط بخش غیردولتی بسیار خوب دانست و اظهار داشت: در ۹ ماه امسال این اداره کل تعداد ۲۲۳ بازرسی و نظارت بر روند آموزشی، برگزاری ۲ جلسه هیأت نظارت و ۳ جلسه هم‌اندیشی بین آموزشگاه‌های آزاد، رؤسا و کارشناسان مراکز به منظور بررسی تمهیدات و فرصت‌ها و نقاط قوت و ضعف پیش روی آموزشگاه‌ها و ارائه راهکارهای مناسب در این خصوص انجام داده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول