اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان مناطق کمتر برخوردار همدان

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان از اجرای طرح لیگ پایا به منظور تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان مناطق کمتر برخوردار در همدان خبر داد.

تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان مناطق کمتر برخوردار همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، صبح امروز نشست مشترک معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان با سازمان بسیج دانش‌آموزی و اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان در خصوص لیگ علمی پایا و طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان در سالن جلسات آموزش و پرورش استان برگزار شد.

معاون آموزش متوسطه استان همدان در این نشست اظهار کرد: طرح‌هایی نظیر پایا، آمادگی برای ورود به مدارس تیزهوشان به ویژه در مناطق کمتر برخوردار را افزایش می‌دهد و موجب تعمیق و تثبیت آموخته‌های دانش‌آموزان شده و عدالت آموزشی را گسترش می‌دهد.

احمد آقامحمدی بیان کرد: ارتقاء کیفیت فرایند تعلیم و تربیت با تکیه بر استفاده هوشمندانه از فناوری‌های نوین و استفاده از تمام ظرفیت‌ها به منظور مشارکت در پرورش، دانش‌افزایی، توانمندسازی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان در حوزه‌های علمی و پژوهشی از ضروریات آموزش و پرورش است.

وی اضافه کرد: هدف از این طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان به ویژه در مناطق کمتر برخوردار و گسترش عدالت آموزشی با تمرکز بر ارتقای دانش و مهارت عمومی دانش‌آموزان دوره‌های آموزشی مکمل به صورت برخط با بهره‌گیری از مدرسان مجرب و اثربخش است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان مزیت دیگر این طرح را امکان دسترسی به محتواهای ضبط شده دانست و افزود: گسترش فرهنگ کار گروهی، ترویج روحیه خودباوری، ایجاد پویایی و رونق و تبادل علمی در میان دانش‌آموزان و شناسایی و حمایت نخبگان از اهداف این طرح است.

وی بیان کرد: لیگ پایا یک مسابقه علمی بین دانش‌آموزان کشور است که در لیگ‌ها و عناوین مختلفی در سه مرحله مقدماتی، نیمه‌نهایی و نهایی برگزار شده و در آن دانش‌آموزان پایه ششم تا یازدهم در گروه‌های ۳ تا ۵ نفره به رقابت می‌پردازند. 

آقامحمدی با اشاره به برگزاری لیگ علمی پایا تصریح کرد: مدارس ثبت‌نام این طرح را از دهم دی آغاز می‌کنند که موفقیت آن در گرو اطلاع‌رسانی کامل و جامع و آموزش خانواده در جلسات توجیهی برای خانواده‌های دانش‌آموزان است.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول