اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

افزایش پهنای باند مصرف اینترنت استان قزوین به بیش از 82 گیگابیت بر ثانیه

مدیر‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین گفت: پهنای باند مصرف اینترنت در استان به بیش از 82 گیگابیت بر ثانیه رسیده است.

افزایش پهنای باند مصرف اینترنت استان قزوین به بیش از 82 گیگابیت بر ثانیه

حجت الله امینی در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به افزایش مصرف اینترنت در استان اظهار کرد: پهنای باند مصرفی استان در سال گذشته 48.81 گیگابیت بر ثانیه بود که با استفاده مردم در منازل و استفاده از اینترنت برای کسب و کارها، پهنای باند مصرفی استان در نقطه اوج خود به بیش از 82.88 گیگابیت بر ثانیه رسیده است.

وی به ظرفیت پهنای باند ورودی در استان قزوین اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ظرفیت پهنای باند ورودی استان 213 گیگابیت بر ثانیه و مصرف استان در حال حاضر حدود 82.88 گیگابیت بر ثانیه می‌باشد که میانگین پهنای باند مصرفی شرکت ارتباطات ایرانسل24.51 گیگابیت بر ثانیه و ارتباطات سیار 51.19 گیگابیت بر ثانیه و سایر اپراتورها 4.5 گیگابیت بر ثانیه رسیده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین با اشاره به وضعیت شبکه انتقال زیرساخت در سطح این استان، یادآور شد: در حوزه واگذاری خدمات نیز هم‌ اکنون پهنای باند به 15 اپراتور فعال در استان ارائه می‌شود.

امینی با بیان موقعیت استراتژیک قزوین در میان استان‌های هم‌جوار تصریح کرد: این استان شاهراه ترانزیت ترافیکی داده به ۱۳ استان کشور و نیز بخش بین‌الملل است.

وی در پایان گفت: نقش زیرساخت‌های ارتباطی در گسترش استفاده از ابزارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در استان موجب شده تا در شرایط خاص و افزایش استفاده از این شبکه ارتباطی، وضعیت پایداری را داشته باشیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول