اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

نگاه ویژه جمهوری اسلامی به زنان شاغل در راستای تعادل بین خانواده و شغل

مشاور امور زنان و خانواده وزرات علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در قانون جمهوری اسلامی قوانین ویژه‌ای برای زنان شاغل و کارمند وجود دارد و به همین دلیل نهاد مشاوره امور زنان در جامعه وجود دارد تا زن اسلامی بتواند نوعی تعادل را بین خانواده و جامعه برقرار کند.

نگاه ویژه جمهوری اسلامی به زنان شاغل در راستای تعادل بین خانواده و شغل

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، فخرالسادات نصیری مشاور امور زنان و خانواده وزرات علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در نشست هم‌اندیشی بانوان منطقه ۸ کشور که در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به بازماندگان حادثه تروریستی و آرزوی سلامتی برای مجروحان این حادثه اظهار کرد: قطعا شهدای این حادثه الگوهای دینی و اسلامی برای آیندگان خواهند بود.

وی اظهار کرد: حضرت فاطمه(س) به عنوان مظهر جمال الهی، الگوی زنان عالم است و مرد مظهر جبروت الهی است و زن نقش مهمی از ابتدای انقلاب و هشت سا دفاع مقدس داشته است چراکه پشتیانی مهمی در خانه و پشت جبهه انجام می‌داد و اکنون نیز نقش مهمی در خانواده و جامعه دارد.

نصیری ادامه داد: زن اکنون در جامعه اسلامی دارای صفات ویژه‌ای از سوی خداوند است و مرد نیز دارای صفاتی چون شجاعت و غیرت و مردانگی است. این تفکیک به دلیل تفاوت‌های فلسفی زن و مرد است.

 وی اذعان‌ کرد: در قانون جمهوری اسلامی قوانین ویژه‌ای برای زنان شاغل و کارمند وجود دارد و به همین دلیل نهاد مشاوره امور زنان در جامعه وجود دارد تا زن اسلامی بتواند نوعی تعادل را بین خانواده و جامعه برقرار کند. اما از طرفی لزوم توجه زنان به عنوان رکن اصلی تربیت فرزند را می‌طلبد و ما باید بتوانیم تلفیق نسخه تربیتی همسر و فرزندان را مدیریت کنیم.

 نصیری با اشاره به این که مشکلات تربیتی در تمام خانواده‌ها وجود دارد، تصریح کرد: با محبت و عطوفت مادری می‌توان شرایطی را فراهم کرد که شکاف‌های بین نسلی فرزندان و مادر را کمتر کرد و این مسأله لزوم همکاری دیگر دستگاه‌ها در این امر را می‌طلبد.

وی در پایان با تاکید بر این که موضوع زن و خانواده همیشه یکی از دغدغه‌های مسؤولان شهری و کشور بوده و هست، ابراز کرد: برنامه‌های خوبی برای تعادل حضور موفق زنان در جامعه و خانواده داریم که مورد تاکید رهبری نیز هست.

پایان پیام/ ۸۰۰۶۶/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول