اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

پنجاه و ششمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی

پنجاه و ششمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی با حضور وزیر ورزش بر سر مزارش در شهرری برگزار شد.

پنجاه و ششمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، آیین بزرگداشت پنجاه و ششمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان «غلامرضا تختی» پیش از ظهر امروز با حضور علیرضا فخاری استاندار تهران، پیشکسوتان کشتی، چهره‌های ورزشی، اقشار مختلف مردم و جمعی از مسؤولان ورزشی کشوری و استانی و مسؤولان شهرستان ری در شبستان ابن بابویه در جوار مزار این اسطوره و الگوی جوانمردی برگزار شد.

وزیر ورزش: رفتار و منش تختی باعث ماندگاری نام او شد

کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان نیز با حضور بر سر مزار تختی، گفت: یاد تختی همیشه زنده خواهد بود چرا که او علاوه بر قهرمان بودن، یک پهلوان بود و پهلوانی در کنار قهرمانی باعث ماندگاری نام‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه رفتار و منش تختی باعث ماندگار شدن نام او شده است، افزود: بعد از ۵۶ سال، مردم همپنان پرشور یاد و خاطره پهلوان تختی را گرامی می‌دارند.
 

 

علیرضا فخاری استاندار تهران در آیین بزرگداشت جهان پهلوان تختی اظهار کرد: تختی پهلوان نامی، قهرمان بی‌نظیر، ستاره پرفروغ آسمان دیانت و ورزش است که بنیان‌گذار اخلاق رسمی در حوزه ورزش کشور بود، الگویی که با تمامی فشارها در دوره طاغوت به‌عنوان یک پهلوان و قهرمان ظهور کرد و تا امروز جاودان است.

وی گفت: 17 دی سالروز گرامیداشت اسوه پهلوانی، جوانمردی و از خودگذشتگی شخصیتی است که برای همه جوانان و ایرانیان در داخل و خارج از کشور به‌عنوان یک الگوی مردم‌داری، دفاع از حقوق مردم و در کنار مردم است و باید این الگو و قابلیت‌های آن را برای نسل‌های آینده ترویج دهیم و از این فرصت‌ها برای یادواری آن به بهترین نحو استفاده کنیم.
 

 

مهدی باب‌الحوائجی فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در آیین گرامیداشت جهان پهلوان تختی بیان کرد: امروز شهرری میزبان کشتی‌گیران و ورزشکاران و همچنین ورزش دوستانی است که از جای‌جای پایتخت و حتی سایر استان‌ها در این مراسم حاضرشده و دین خود را به مرحوم تختی ادا کردند.

وی در ادامه گفت: جامعه و جوانان ما باید با حرکت‌ها و تفکر انسان‌مدارنه و ایثارگرانه تختی و همچنین آزاداندیشی این جهان پهلوان آشنا شوند.

فرماندار ویژه شهرستان ری ادامه داد: مردم‌داری تختی و اخلاق مدار بودن این پهلوان باید به سمع و نظر جوانان ما برسد تا از تختی به‌عنوان یک الگوی ارزشمند برای رفتار و منش خود بهره گیرند.

باب‌الحوائجی تصریح کرد: ایران اسلامی مملو از پهلوانان اخلاق مدار بوده که در مقاطع مختلف در کشور نقش‌آفرینی کردند و نمونه بارز آن شهدای دفاع مقدس و همچنین شهدای مدافع حرم است که نشان می‌دهد خاک ایران اسلامی قهرمان‌پرور است.

معاون استاندار تهران در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به علاقه‌مندی پیشکسوتان و مردم ورزش دوست و علاقه‌مند به مرحوم تختی در این مکان هرساله مراسمی برگزار می‌شود که بخش اعظمی از مراسم مردمی و شرکت‌کنندگان به‌صورت خودجوش در مراسم حاضر می‌شوند.
 

 

در این مراسم از خانواده 4 شهید ورزشکار امرایی، زمانی نیا، خلیلی و گل محمدی تقدیر شد.

پایان پیام/67062

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول