اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

لزوم نظارت بر آمار اشتغال سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: در دولت سیزدهم با مسئولیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کار پایش و نظارت بر وضعیت اشتغال در نقاط مختلف کشور از جمله سیستان و بلوچستان انجام می‌شود.

لزوم نظارت بر آمار اشتغال سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزری فارس از زاهدان، خلیل‌احمد سلامی امروز در جلسه کمیته اشتغال شهرستان دشتیاری اظهار داشت: فرایند صحت سنجی آمار اشتغال در طی چند مرحله انجام می‌شود و دستگاههای اجرایی مکلف هستند طرح‌هایی که به هر دلیل در سامانه رصد اشتغال برگشت خوردند را تا ده روز آینده تعیین تکلیف کنند.

وی افزود: تعهد اشتغال دشتیاری در سال جاری، یک هزار و ۱۵۵ نفر است که تا امروز اطلاعات ۶۵۹ شاغل جدید در حوزه این شهرستان ثبت سامانه رصد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: آمار اشتغال ثبت شده برای دشتیاری در سامانه رصد متناسب ظرفیت و قابلیت‌های این شهرستان نیست و نیاز است تا تلاش و همکاری بیشتری انجام پذیرد.

سلامی با تاکید بر تشکیل تعاونی‌های کشاورزی، دهیاری و دانش آموزی در شهرستان دشتیاری، گفت: پرداخت تسهیلات اشتغال با اولویت طرح های تعاونی و پشتیبان مشاغل خانگی در استان هدف‌گذاری شده است.

وی افزود: هنر بانوان سوزن دوز دشتیاری می‌تواند عامل جهش اشتغال منطقه بخصوص در حوزه مشاغل خانگی و ترویج فرهنگ فاخر مد و لباس ایرانی شود و در این خصوص تسهیلات ارزان قیمت برای فعالان و کارآفرینان این حوزه پیش‌بینی شده و پرداخت خواهد شد.

فرماندار دشتیاری نیز در این جلسه گفت: اقتصاد دریا محور، گردشگری، کشاورزی و صنایع آبزی پروری از جمله فرصت های سرمایه گذاری و اشتغال‌زایی این شهرستان به شمار می‌رود.

محمدعلی رأفت افزود: با وجود این قابلیت‌ها، در شهرستان دشتیاری باید کار بصورت جهادی و بین بخشی انجام شود تا ثمره این کارها در زندگی مردم و اقتصاد منطقه اثرگذار باشد.

وی اظهار کرد: نیاز به احیای فرهنگ کار در استان بشدت ضروری است، چون آسیب به مشاغل رسمی و گرایش به کسب و کارهای کاذب و کمبود نیروی کار را در پی خواهد داشت.

فرماندار دشتیاری گفت: یک شرکت تعاونی دهیاری در حوزه این شهرستان تشکیل و دو شرکت تعاونی دیگر فرآیندهای قانونی را برای راه اندازی طی می‌کند که با فعالیت این تعاونی ها، روند توسعه و عمران شهرستان شتاب می‌گیرد.

پایان پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول