اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

۹۹ درصد از جمعیت هدف باشت غربالگری فشارخون و دیابت شدند

رئیس شبکه بهداشت و درمان باشت گفت: در یک اقدام خوب ۹۹ درصد از جمعیت هدف باشت غربالگری فشارخون و دیابت شدند.

۹۹ درصد از جمعیت هدف باشت غربالگری فشارخون و دیابت شدند

صادق شمشیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در باشت اظهار داشت: طرح سراسری پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون بالا همزمان با سراسر کشور در شهرستان باشت از ۲۰ آبان ماه آغاز و تا پایان دی ماه جاری ادامه دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت افزود: کل جمعیت هدف بالای ۱۸ سال شهرستان باشت در این طرح، شامل 16 هزار و 585 نفر است.

وی گفت: از ابتدای اجرای طرح ملی سلامت تاکنون 16هزار و 415 نفر از جمعیت هدف شهرستان باشت در این طرح غربالگری شده‌اند که ۹۹.۲ درصد جمعیت هدف را شامل می‌شود.

این مسوول بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح ملی سلامت 529 نفر بیمار مشکوک  به فشار خون و 293 نفر بیمار مشکوک دیابتی در شهرستان که اطلاعی از بیماری خود نداشتند پس از غربالگری شناسایی شدند که به سطوح بالاتر و مراکز درمانی ارجاع داده شدند تا تحت نظر متخصصان و درمان قرار گیرند.

شمشیری با بیان اینکه وضعیت شهرستان باشت در اجرای این طرح در استان در وضعیت خوبی قرار دارد، گفت: همزمان با اجرای این طرح همکاران شبکه بهداشت و درمان این شهرستان در نقاط مختلف به صورت ثابت و سیار از جمله در ادارات، بانک‌ها، بازار و درمانگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، در آئین‌های و تجمع‌های برگزار شده حضور و اقدام به غربالگری کردند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت از همکاری فرمانداری و بسیج ،هلالاحمر همه دستگاه‌ها و اداراتی که در اجرای طرح با شبکه بهداشت درمان همکاری داشتند تقدیر کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول