اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

جذب تسهیلات تبصره 18 در خراسان‌جنوبی چشم گیر نیست

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی گفت: مجموع پرداختی تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ در جلسه قبل ۳۱۰ میلیارد ریال بود که امروز به هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال رسیده است اما با توجه به افزایش رقم تخصیصی جهش زیادی را در درصد جذب نشان نمی‌دهد.

جذب تسهیلات تبصره 18 در خراسان‌جنوبی چشم گیر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مرتضی ذاکریان، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی امروز در کمیته استانی بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ اظهارکرد: از حدود ۵۶ روز گذشته تا به امروز دو جلسه کارشناسی تبصره ۱۸ برگزار شده که در این دو جلسه ۲۸۶ طرح به مبلغ هزار و ۷۷۰ میلیارد  ریال واصل شد. 

وی بیان کرد: از ۲۸۶ طرح  ۲۸۵ طرح با هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال مورد تایید قرار گرفت.

وی با بیان این که در جلسه گذشته مجموع پرداختی تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ مبلغ ۳۱۰ میلیارد ریال بوده است که ۷ درصد اعتبار تخصیصی جذب شده بود افزود: امروز این رقم به هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال رسیده است که رشد ۴ برابری را نشان می دهد اما با توجه به افزایش رقم تخصیصی جهش زیادی را در درصد جذب نشان نمی دهد. 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی ادامه داد: میزان تسهیلات تخصیص یافته بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ به استان تا کنون ۱۱ هزار و ۹۳۴ میلیارد ریال بوده که ۹.۴ درصد این اعتبار به متقاضیان پرداخت شد.

ذاکریان با اشاره به این که  میزان تخصیص نقدی تا کنون چهار هزار و ۷۸۵ میلیارد ریال است، بیان کرد: جذب نقدی تا این لحظه ۲۳ درصد است. 

 وی ادامه داد: رقم تخصیص اسناد خزانه تا کنون ۷ هزار و ۱۴۹ میلیارد ریال است که  فقط ۷ میلیارد ریال این رقم پرداخت شده است. 

این مقام مسوول مجموع طرح های مصوب کمیته استانی را ۶۱۶ طرح با ۱۰ هزار و ۸۶۹ طرح اعلام کرد و افزود: مانده نقدی استان سه هزار و ۶۶۷ میلیارد ریال است. 

ذاکریان بیان داشت: بیشترین میزان جذب مربوط به کمیته امداد و بهزیستی استان با ۹۶ درصد است. 

وی یادآور شد: سازمان جهاد کشاورزی از ۱۱ هزار و ۹۳۴ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته به استان حدود ۵۰ درصد اعتبار (  چهار هزار و ۸۳۹  میلیارد ریال) را به خود اختصاص داده است و  باید پرچمدار پرداخت تسهیلات باشد اما میزان جذب این دستگاه تا امروز ۱۶ درصد بوده است. 

وی با بیان اینکه اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان ۵۱ درصد جذب تسهیلات تخصیصی را داشته است، عنوان کرد: رقم پرداختی آن به ۵ طرح است.

به گفته مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی طرح های مصوب صمت استان ۳۲ طرح است که  پرداخت تا کنون تنها به ۵ طرح بوده و باید افزایش تعداد طرح های پرداختی نیز مد نظر دستگاه قرار گیرد. 

وی ادامه داد: پارک علم و فناوری استان ۷ طرح مصوب در کمیته استانی داشته است اما هنوز هیچ پرداختی نداشته است. 

 وی تصریح کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۱۳ درصد جذب و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ۱۷ درصد جذب تسهیلات تخصیصی را داشته اند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول